tirsdag den 28. august 2007

Her ser du en skål med et skarv-motiv. Solgt.



Skålens motiv er skarven. Jeg synes skarven er en særlig og speciel fugl som godt nok er uønsket af nogle, men som er en interessant og spændende fugl og egentlig en smuk fugl.
Den er speciel med sine udslåede vinger, som skal tørre i luften, før den kan flyve igen efter den har fisket efter sin føde. Så sidder den på en pæl eller andet sted ude på vandet og ligner et grafisk tegn med sin sorte silhuet. Jeg ser den næsten hver dag, hvis jeg har tid til at kigge efter den under dens flugt til og fra sine fiskesteder og sit hjem, der ofte ligger langt fra hinanden. Engang opsøgte jeg et af dens overnatningssteder ved Fussingø en tidlig morgen for at iagttage fuglene lette fra træerne for at flyve ud over søen på vej after føde. Da jeg kiggede op i træerne så jeg, der var en, der var tilbage. Den hang død mellem nogle grene.

Ingen kommentarer: