onsdag den 28. november 2007

Poul Gernes..del af udsmykning fra Herlev Sygehus


Poul Gernes 1
Originally uploaded by duen
Jeg synes udsmykningen af Herlev sygehus er interessant og rigtig godt gået af Poul Gernes, der også brugte temmelig mange år på det...og det ses i al den kreativitet det hele udstråler...det må være dejligt arbejde i disse omgivelser..nok ikke udelt dejligt at være patient, da der jo så er en sygdom som er grunden til man er der....men skulle man komme på sygehus..ville jeg personligt blive glad for at være i sådanne omgivelser...

2 kommentarer:

Benny sagde ...

åRHHH de der store billeder er godt nok flotte... er der ikke lidt Arnoldi over det?

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej benny !

Glæder mig du kan lide Poul Gernes billeder....jeg tror måske du ville kunne lide hans holdninger om kunst...for ham var kunsten ikke noget kun for eliten...kunsten skulle være til gavn for kollektivet...kunsten skulle integreres blandt folket, almindelige mennesker...der hvor mennesker færdes i dagligdagen...i børnehaver, legepladser, skoler, arbejdspladser, rådhuse, hospitaler o.lign... kunsten havde heller ikke sin plads på et museum...den skulle simpelthen ud til folket, ud i det sociale liv....
Så ham var en meget speciel person med sine egne holdninger og meninger og stod ved dem hele sit liv....

Om de ligner Arnoldi....personligt foretrækker jeg Poul Gernes værker...men der er da det tilfælles, at de bruger klare farver og ofte i stort format...Arnoldi har foresten lavet en udsmykning udendørs ved vores administrationsbygning her i Randers, der består af 4-5 store malede planker på ca. 7-9 m. høje så vidt jeg husker ( de er vist lavet af stål eller jern) og placeret opad muren, skråtstillet..og det virker rigtig fint...den udsmykning kan jeg rigtig godt lide ( vil prøve at smide udsmykningen på et indlæg ved lejlighed). Så du har ret der er da lidt Arnoldi over det på en måde.

Venlige tanker Anita