torsdag den 13. december 2007

An American Index of the Hidden and Unfamiliar....udstilling af Taryn Simon...

Taryn Simon ( født 1975) har en spændende udstilling på Museum für Moderne kunst i Frankfurt....det var en udstilling jeg kunne tænke mig at se....men kommmer nok ikke afsted...så er det jo godt at nettet findes...så kan jeg prøve at orientere mig om hendes kunst via skærmen...Jeg har aldrig besøgt Museum für Moderne Kunst i Frankfurt....men jeg har stået udenfor bygningen lige da den næsten var færdigbygget.... det var en lagkagestyk-formet bygning midt inde i byen...og det må have været ca. 1989-1990 den blev færdiggjort.

Udstillingen vækker min nysgerrighed......og efter at have læst om den på museets side, tænker jeg....gad vide hvordan hun har kunnet komme ind alle disse normalt umulige steder ?....har det måske været farligt for hende ?

Selvfølgelig ved de fleste da godt, at der er meget hemmeligholdt rundt omkring....

Se videointerview med Tarym Simon ( kør 1/4 ca. ind på videoen)..interviewet handler om fotografierne og baggrunden for An American Index of the Hidden and Unfamiliar.

Se mere om hende på Wikipidea

Ingen kommentarer: