fredag den 7. december 2007

Anita Lindblom - Sånt är livet

Jeg har siden jeg var barn været fuldstændig vild med denne sang og Anita Lindbloms dejlige dybe og kraftfulde stemme...særligt når hun trykker den af i "Sånt är...."
dejlig dyb kvindestemme....har engang hørt en anden kvindestemme, der nærmest var en bas...kan dog ikke rigtig huske hvad hun hedder...der var et kor der sang bulgarske sange ( i Århus i begyndelsen af 90´erne til koncert i Ridehuset) og de havde , tror jeg en korleder, en russisk kvinde...meget speciel kvinde...måske lidt rå i sin lederstil...man fik i hverfald fornemmelsen af at det var hende, der var leder af koret.....hun sang så selv et nummer..og overraskende...så var hun bare så...så..så dyb i sin stemme..men det lød rigtig godt...jeg tror hun havde et russisk navn....så dybe kvindestemmer..det er nok mig...er det noget, der siger nogen noget..jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide, hvad hun hedder.....

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du er bestemt ikke den eneste, der elsker dybe kvindestemmer, jeg er helt tosset med denne sang og kunne danse rundt i huset, hver gang jeg høre den.
Kender du fx Diana Krall? Hun er skøn.
Ha en dejlig weekend.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej anemone !

tak for kommentaren, skønt med andre,der kan lide dybe kvindestemmer..og ja man bliver i så godt humør af den sang....det er nemlig lige det jeg også gør...Diana Krall kender jeg ikke, men hun må tjekkes ud...tak for henvisningen...jeg elsker gode sangerinder...og sangere...

venlige tanker Anita

morten sagde ...

jeg kender heller ikke lige hende korlederen, men hvis du er til (dybe) kvindestemmer skal Lill Lindfors, Dusty Springfield,Patsy Cline, Marianne Faithfull, Nico, på det bestemtetetetttetes også anbefales

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Morten (poet)!

Tak for kommentaren....jeg må tjekke op på disse kvinder...har hørt navnene...Patsy Cline er vist en afdød countrysangerinde...jeg tror jeg har set en tv-udsendelse engang om hendes liv...Lill Lindfors kender jeg nok stemmen fra når jeg lige får fundet noget af hende...navnet siger mig at hun er ret kendt...Marianne Faithfull har jeg en fornemmelse af, at hun er ovre i den mørke, lidt punkede afdeling...Nico..er det måske noget med Andy Warhol...synes jeg er stødt på noget om en afdød sangerinde(måske stofmisbrug)..men hun skal tjekkes...Dusty Springfield har jeg ikke hørt om, tror jeg....mindes kun en mandlig sanger fra min ungdom i halvfjerdserne, der hed noget med Springfield, husker dog ikke fornavnet...der er lidt at gå i gang med..på med vanten Anita..

Tak Morten...

Anonym sagde ...

hej anita en en der afguder anita og har truffet henne for mange år siden bor ju iudlandet nu efdter sin skatteproblrmer og efdter skillsmisen med bosse høgberg den anden stemme du taler om kan det evt værre zarha leander mvh gunnar persson