torsdag den 20. december 2007

lemon shark....hajfiskeri ved et tilfælde...


My lemon shark 2
Originally uploaded by woodkayaker
Faldt over dette billede på Flickr......hajfiskeri fra kajak...det lød lidt for vildt, tænkte jeg.....har selv været med på hajfiskeri i Irland for en del år siden......fra en lille fiskekutter og med en erfaren skipper udi hajfiskeri ombord.....vi fangede en 2,5m blåhaj.....og det var sørme ikke ufarligt..den havde meget skarpe tænder...som bekendt flere rækker......og skipperen trak den op ved at holde i hale og sidefinne....og derefter en træhammer i munden på den mens den spjættede rundt på dækket og vi blev lige i førerhuset indtil den slappede lidt af....har dog kun nogle gamle lysbilleder af den....den blev mærket med en radiosender og så var den led i et projekt, der tjekkede dens rute rundt i havene.....
Så jeg har lidt svært ved at se det forsvarlige i at hive en levende haj op på kajakken...se mere på denne youtube-video
http://www.youtube.com/watch?v=hf4bzyJmggg

2 kommentarer:

Allan sagde ...

Ja, jeg sku´ eddemanme ikke nyde noget - det er helt sikkert.

Men sejle i kajak, det er fedt!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Allan!

Det kunne jeg godt forestille mig...kender nogen der gør det....og kan godt være lidt misundelig..men så kan jeg jo bare gå i gang....det kan jo også være en gang i fremtiden...ikke foreløbig...der er så meget jeg bruger min tid på...men kunne godt forestille mig, hvor fedt det må være at glide afsted og der er helt stille