lørdag den 5. januar 2008

Olympus u 740

Nu skulle det altså være...jeg har købt mig et digitalt kamera....Olympus u 740 hedder det og ikke fordi det var det allerdyreste...2500 kr.....men jeg har bare haft så svært ved det....og har flere gange brugt lånte digitalkameraer til at bruge på bloggen her....men de skal jo leveres tilbage...og så er det, jeg føler mig helt tom...som om jeg mangler noget......så jeg har ønsket mig penge til kameraet i julegave...og ja så gik jeg lige ind til min fotohandler og skulle egentlig bare kigge og se hvad der nu var af muligheder....men tog mig sammen og købte et...

Jeg har i 28 år haft et Olympus OM-2 spejlrefleks...et ganske gammeldags kamera med almindelige film, der skulle sættes ind i kameraet....rulles tilbage igen og tages ud..ned til fotohandleren og få filmen fremkaldt.....i starten gjorde jeg det selv, når det drejede sig om sort/hvide billeder......meeen.....jeg kan godt høre det selv...det lyder en anelse gammeldags....og mit Olympus OM-2 har da også ligget og samlet støv de sidste par år og de få film, jeg stadig har tilbage i køleskabet...er også langt over sidste salgsdato....
Og da jeg bruger digitalkamera på arbejdet...og de sidste par år jeg brugt lånte digitalkameraer privat......så måtte jeg tage mig sammen og få købt et....og hvad blev det så for et mærke?.....Olympus selvfølgelig.....det gjorde det også lidt lettere at skifte.......

Har nu siddet og læst brugsanvisning og fået batteri og memory-card lagt i....så nu mangler jeg bare at få taget nogle billeder...så der kommer nok snart nogle på bloggen......

Men kærlighed til gamle ting og særligt mit gamle kamera, der har tjent mig godt.....det er svært at indse, at dets dage nok er talte........

I have bought a new camera......Olympus u 740... a digitalcamera.....a liitle bit difficult for me to buy because I feel like a traitor to my old camera...a Olympus OM-2...but i have to realize that it´s too oldfashioned the way it works......and a digital camera is a better one.....I have been using borrowed digital cameras the last couples of Years...but they are not mine and have to be given back....so I took hold of myself and bought this very small one and I am sure I will be happy using it...it will just take some time.......for me to feel comfortable and realize that Olympus OM-2 has had it´s days......

4 kommentarer:

Allan sagde ...

Altså, jeg har også stadig mit gamle Olympus. Der er da ikke nogen grund til at dumpe en gammel ven, blot fordi tiderne skifter, vel?

Til lykke med dit nye kamera.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Tak Allan !

Tak,en der forstår mig.....du har ret...tænker bare på om der om ikke så mange år slet ikke kan opdrives en god gammeldags film til kameraet ?

Kim sagde ...

Tillykke med det nye kamera. En gang var jeg helt overbevist om, at jeg for al evighed ville benytte mit gamle 35 mm film kamera, men nu føler jeg mig helt nøgen hvis jeg ikke har et lille digital kamera i lommen, eller mit D80 om halsen.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Kim !

Ja du har ret..jeg er allerede ved at vænne mig til det..og hygger mig med at jeg også kan lave små filmsekvenser.....men 28 år med samme kamera ( har dog også haft et par andre ind imellem for sjov-nogle autofocus husker jeg) som efterhånden bare sad i hånden som en gammel støvle, der var gået godt til, og hvor man kendte alle finesserne...så det tager nok lidt tid...men jo hurtigere jeg får brugt og jo mere jeg bruger det nye...bliver det nemmere...griner også lidt af mig selv over at være sådan lidt oldfashioned med det kamera.....

venlige tanker fra Anita