fredag den 15. februar 2008

Dejligt med weekend....

Nu er jeg gået på weekend efter en dejlig arbejdsuge....vinterferie i børnehaven med ret få børn og alle stuerne er samlet....så får man et tættere forhold til de børn som ikke er på ens egen stue og det er rigtig hyggeligt....sluttede ugen af med skattejagt på legepladsen...lavede hjemmebagte boller med børnene og chokoladekage som vi spiste ved 14-tiden med saftevand og pålægschokolade......og så en film til at sidde og hænge ud ved, til de børn der har lyst.....
Vi voksne fik også lavet lidt rengøring og ordnet nogle ting, som vi ofte i den fortravlede hverdag ikke når.....men så dejligt at komme tæt på nogle børn man ikke kender helt så godt....

Min vinterferie er ud over arbejde gået med en tandpine, der havde svært ved at forsvinde, så jeg fik taget en masse piller...men pludselig en morgen efter en uge...så kunne jeg tage afsted uden piller...det var rart.....
En fernisering på et værkstedsfællesskab kaldet "Værkstedet" i Randers i 3 etager hovedsagelig benyttet af folk, der maler, var også en del af min ferieugeaktivitet....der var flere gode malere med spændende billeder......jeg havde ikke mit kamera med...så ingen billeder derfra....det kunne ellers have være emnet for et indlæg....i min genembladring af en stor stak malerier, der stod mod væggen...så siger min veninde til mig......"bløder du ?"...men det viste sig at være oliemaling, brændt sienna, der godt kunne ligne blod sådan set på afstand......jeg fik det heldigvis ikke på tøjet.....men godt op af håndryggen...og så fandt jeg et rum med en vask og lidt brun sæbe og så var der ingen fare for at jeg gik og gned det ud på tøjet...

Jeg skal dog have ferie i 2 uger lige før påsken...så det bliver alt ialt til en god lang periode....

Ingen kommentarer: