fredag den 16. maj 2008

Nu går alt da over gevind....

...igennem rigtig lang tid har særligt DF brugt tørlædet som symbol for alt ondt...og nu kommer det da også mere direkte frem fra Thulesen Dahl, at DF er antimuslimer....det vidste vi selvfølgelig godt.....men hele denne hetz mod muslimer har taget en voldsom drejning.....en fornuftigt og forstandig kvinde som Birthe Rønn Hornbech har skrevet en velgennemtænkt artikel i Politiken, men har nu fået ballade med sin egen regering.....DF ånder regeringen i nakken hele tiden og regeringen følger villigt med mod mere og mere diskriminerende og racistiske udfald mod muslimer.......det er pinligt......

Heldigvis er der mange, der ser det farlige og diskriminerende i denne udvikling....her er links til gode og oplysende sider på nettet med gode pointer.....

Per-Olof.dk skriver...2

Notes of a second rate poet ....mere

Lars Gorzelak Pedersen

Benny

Center for vild analyse

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, det går over gevind. Og godt det samme - på en måde.

Havde nogen for femten år siden forsøgt at bilde mig ind, at Danmark i fremtiden ville have en lovgivning som vi nu kender den, ville jeg havde sagt at vedkomende var blevet sindssyg.

Jeg håber det går over gevind. Jeg tror det er den eneste vej til at åbne øjnene på denne befolkning der, når valgdagen er inde og forhænget er trukket for bag hver enkelt, alligevel - når det kommer til stykket - sætter sit kryds ud for skattelettelsen på 400 kroner om måneden og glemmer alle de ting, der følger med.

Vi bliver købt for glasperler!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Ja det har du ret i Allan....der bliver talt til egoisme og laveste fællesnævner og nationalisme bliver et spørgsmål om at have nogen at være imod ....særligt muslimer....jeg ville hellere være stolt af at bo i et land, der var istand til at hjælpe og tage imod folk udefra, specielt folk i nød, hvad vi stort set heller ikke er, end end land fyldt med fordomme og mistro mod folk, som er anderledes....og så mangler der meget nuancer i tingene men det er åbenbart ikke så stemmesælgende...
jeg er ikke enig rent politisk med Birthe Rønn Hornbech men i mange enkeltsager har jeg rigtig stor respekt for hendes måde at håndtere tingene på, også i denne sag, men regeringen ønsker åbenbart ikke at sige fra overfor DF.....men det kan selvfølgelig være det skal meget længere ud i det ekstremistiske før folk vågner op.....men jeg tror desværre en del folk hopper med og nyder at have en syndebuk...så er der da altid nogen at brokke sig over.....og det er jo lige de mekanismer som DF udnytter.....
Men jeg glæder mig hver gang jeg støder på artikler, møder mennesker og læser blogindlæg m.m., hvor tolerance, etik og menneskelighed skinner igennem og hvor der kommer gode og uddybende analyser og tingene set i et andet perspektiv...for dem er der også rigtig mange af, heldigvis.....