lørdag den 7. juni 2008

Aftentur op ad Nørreåen...


Orla styrer på turen op ad Nørreåen...det er vores første tur op ad den noget mindre å end den vi er vant til at sejle på..nemlig Gudenåen.....der var en del grøde i vandet lige ved indsejlingen til Nørreåen så vi stagede os igennem med en åre.....bare 10 meter så kunne vi tænde el-motoren igen.....her er vi kommet et stykke op....solen er der stadig men da det er en sen aftentur, gik den hurtigt ned..

...det var Birkas 2 sejltur og nu var hun meget mere tryg ved det hele og lagde sig ned i båden på sit tæppe......

Vi kom dog ikke så langt op ad Nørreåen, da der lidt længere oppe lå en grødespærring og der kunne vi ikke komme igennem.....måske man kan i kano og kajak for så kan man lige løfte båden over......så vi vendte om igen...nu var solen også ved at forsvinde i horisonten...

...jeg kunne ikke stå for de smukke spejlinger i vandet....

..på hjemturen begyndte et hvidligt lag at lægge sig på vandoverfladen...det var mosekonen der var begyndt at brygge, som man siger......

6 kommentarer:

billedmager sagde ...

Det er meget fascinerende med spejlingerne i åen. Jeg kan bruge laaang tid på at kigge på dem.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Anita!

Tak for kommentarerne...bor du i nærheden af vand selv ?

billedmager sagde ...

Jeg bor ikke så tæt ved vandet som jeg kunne tænke mig. Men jeg er født i Hundested ved indsejlingen til fjordene der går op midt i Sjælland. Mine morforældre boede der og derfor har stranden / havet betydet meget for mig. Her hvor jeg bor ligger der et par moser Gyngemosen, TV- Byen lå i nærheden af og Utterslev Mose

Lotte Klemens Thomhave sagde ...

Det ser vældig fredeligt ud! Og Birka ser da ud til helt at nyde det.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Lotte!

ja heldigvis..ellers var vi nok ikke kommet så meget afsted....nu vil jeg ud på aftengåtur med det lille søde kræ...hun ligger her på gulvet og sukker tungt...bare der ville ske et eller andet, tror jeg hun tænker..og det gør der snart....

Kim sagde ...

Den ser skøn ud den danske sommer. Jeg glæder mig til at komme hjem og nyde naturen og den friske luft, så er det næsten lige meget om det regner eller ej.