fredag den 6. juni 2008

besøg på badestedet "Den Permanente" .


Det var skønt at holde fri idag fra jobbet og tage til Århus og besøge min søster Lotte, og tage en lille smuttur ud til badestedet"Den Permanente" der ligger ved Risskov og er et vidunderligt sted.....der er plads til familiebadning...nudistbadning...kvinder har en afdeling for nøgenbadning og ligeså har mændende....idag var der ikke helt så mange mennesker som der nogen gange er i weekenderne med godt vejr, så måske var det fordi det var fredag at der var god plads....vi fandt et sted yderst på molen, og der luftede godt...faktisk var der lidt køligt, men lagde man sig ned var det okey....vi var der ca. 1 times tid og det var fint kan jeg se nu for jeg er dog ikke blevet rød som en reje men blevet lidt godt rødbrun på skuldre og i nakken....så det var passende selvom man sagtens kan ligge og dase den et sted med læ og nyde mennesker der bader, både der sejler forbi og og havluften....

Min venlige søster kender mange små hyggelige steder i byen og hun havde medbragt brunch fra Mo & fro, der sælger ta´medmad...lækkert økologisk og hjemmebagt brød.

Jordbærrene havde hendes mand dog købt og vi lagde ud med brunchen med juice til inden vi lagde os til stegning....

"Den Permanente" ligger ikke ret langt fra havnen, men vi tog dog cykler derud.....
Her er jeg på den yderste mole hvor kun kvinderne opholder sig...der er ved at blivet repareret så der var steder hvor plankerne på molens gulv var taget op, så man skulle gå lidt forsigtigt...
Her er min søster Lotte og udsigt over Århusbugten...

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nå, så har du jo været lige i nabolaget.

Solskin, vand og økotamedmad, så bli'r det da ikke bedre.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Allan!

Ja det er nok mit foretrukne badested...dog også Grenå strand og Råby strand ved Ebeltoft er gode strande....men det er nu ikke fordi det er så tit jeg tager afsted mere.....mere da jeg var yngre..da kunne en dag, og ofte en hel dag, ved stranden være den mest foretrukne sommerbeskæftigelse...nu vil jeg synes at det er kedeligt at ligge ved stranden så lang tid, også selvom man kan tage en god bog med.....for mange år siden var jeg til Vinsmagning på Sjette Frederik Kro, som jo ligger lige oppe på toppen af den stejle trappe fra iskiosken og op til vejen mod Marienlund, og her gik vi ned til stranden bagefter, lidt svimle dog og siden har jeg kommet her jævnligt...min søster, der bor inde i midtbyen, er også medlem af vinterbadeklubben...og her har jeg været med en enkelt gang...den permanente er et godt sted..der er toiletter, bruser, is-og pølsekiosk og blå flag for ren strand....tæt på Århus, hvis du skulle få lyst til noget andet...og en rigtig hyggelig vej langs med vandet....
Ja det er et dejligt område du bor i Allan....dogg kender jeg ikke helt så meget til Risskov sådan i detaljer, men har dog besøgt nogle mennesker der i forbindelse med studietiden....været i Vericentret...kørt med toget derud....dejligt med den nærhed til havet..jeg må nøjes med nærheden til Gudenåen, men det er jo noget helt andet....

Alphafeen sagde ...

ÅRRHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH fik et kæmpe gip i maven af dit fodbillede fra den perma...du aner ikke hvor mange gange jeg har ligget der, mærket varmen fra træet og nydt enrgien fra havet når der er lidt bølger som på dit billeder. I mit univers er det det allerbedste sted i hele verden. Så er det bare lidt surt at være flyttet til Nørrebro...:)

Lotte Klemens Thomhave sagde ...

Hvor er de tæer bare sommerlige!!! Skønt billede! Som jeg ikke kan stå for. Og tak for en rigtig dejlig dag! Jeg er ganske enig med Alphafeen i at lige præcis det sted på badeanstalten nærmer sig verdens bedste sted. Sådan har jeg haft det dusinvis af gange.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

kære Alphafeen!

dejligt at læse din kommentar...jeg har nydt at kigge på dit billede fra Den Permanente og set den store bølge, som skyllede ind på molen med omklædningsrum osv. .....tænkte faktisk på om du nu fik lidt nostalgisk længsel efter det dejligew vand og den varme sol lige netop her....
Findes der ikke noget lignende i Kbh. tænker jeg ?


Hej Lotte!

..selvtak for en hyggelig dag...og jeg tror det var heldigt, at vi ikke lå ved vandet mere den dag..mine skuldre og nakke var røde...men nu går det bedre.....

billedmager sagde ...

Jeg kan se at I to piger har haft en rigtig god og hyggelig dag sammen! Der er ikke noget bedre end sådan en dametur!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Anita!

ja det har været hyggeligt....og Århus er et dejligt sted og min søster sjov og rar at være sammen med.....

billedmager sagde ...

Jeg har også været i Århus i nogle gange. Jeg har en skoleveninde i Brabrand og hun har tidligere boet i selve Århus. Dengang var vi lidt rundt i byen. Også har jeg været i Den gamle By og på Aros. Aros er et spændende museum synes jeg.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Anita!

Ja det er godt vi har Aros til at tage nogle større udstillinger og lidt mere internationale udstillinger....selvom det er et museum så fungerer det samtidig med rigitg mange særudstillinger og ind imellem er der noget jeg gerne går efter.....men det er ikke lige et sted man lige smutter ind og ser på sine ynglingsværker for en kort stund, da prisen er 90 kr. det gør jeg ind imellem i Randers, men her er det også gratis for tiden..og gratis kaffe og småkage om søndagen....