søndag den 8. juni 2008

Birkas mange ansigtsudtryk...


På engelsk hedder en brun labrador "a chocolate lab" og det er sødt beskrevet og meget sigende...farven er som en plade mørk chokolade..
På billedet herover ser Birka ganske fornøjet ud..lidt afventende måske...

og her synes jeg faktisk hun ser ud som om, hun har lagt sig ned og skraldegriner...

der var varmt og tungen kommer ud og mundvigene bliver også lidt åbne....det var lidt hårdt at sidde i bilen selvom vinduerne var rullet ned og den ene dør stod åben....indkøb kl. 16, hvor alle andre skal købe ind også...ingen mulighed for lige at gå en tur på p-pladsen for den er lille og vi har parkeret et sted, hvor der hele tiden kommer biler kørende og vi holder tæt mellem to andre biler, så vi venter.....på den der køber ind skal komme tilbage..

...dejligt at ligge i sin have på fliserne og holde lidt øje..gad vide hvad Anita nu skal med det kamera...jeg synes hun går lige lovlig tæt på....

nå...så pyt....jeg lader som om jeg er ligeglad...

nå nu kommer hun tæt på med det kamera igen...vil hun have mig til at kigge på hende eller hvad....

...jeg giver hende lige profilsiden, den er da også meget pæn....


Nu er hun godt nok kommet tæt på...mon der snart vanker en godbid...med al den poseren ?

giv mig så den godbid...jeg gider ikke mere...

11 kommentarer:

Alphafeen sagde ...

hæhæ, hun er så sød!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

tak alphafeen!

Birka er verdens sødeste hund, siger ejeren selvfølgelig...men når jeg falder over nogen søde hundebilleder på nettet, så er jeg også nogen gange helt solgt...
tjek lige denne her: http://www.flickr.com/photos/brucelemons/sets/72157600724179590/

Helle K. sagde ...

Hvor er hun sød og dejlig din chokoladehund :)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Tak skal du have Helle..det luner med en rar kommentar...

billedmager sagde ...

Det er nogle meget udtryksfulde øjne din hund har! Hun ser meget sød.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

tak for kommentaren Anita.

huner bare den sødeste og det er nemlig godt set..hun har og hunde generelt har meget udtryksfulde ansigter og øjne og man kan læse meget i deres ansigtsudtryk.....om det så er rigtigt det, man læser er så spørgsmålet...

Anonym sagde ...

Det er ved at være nogle dage siden jeg har været på din side og kigge. Men det er ok når så det er sådan et kært ansigt som møder mig! :) Hvor er hun kær... :) Normalt er jeg ikke så meget til hunde, men elsker at kigge på dem... ;)
Vores bette kat er løbet hjemmefra... SNØFT

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Åhhr! det var trist med din kat...havde før vi fik hund nemlig to katte...og man var altid lidt nervøs for om de nu kom hjem igen når de havde været ude om natten...
håber da bare den finder vej hjem igen eller der er nogen der finder den og ringer..
tak for dine søde ord om min hund...jeg vil hviske den i øret, at der er nogen der synes den har et kært ansigt....
7-9-13 for at den bitte kat snart viser sig igen...

venlige tanker Anita

billedmager sagde ...

Jeg har erfaret en udmærket tankevirksomhed hos labradorhunde. Min søster har tre på sin grund. En flødefarvet og hendes to døtre, der er sorte. Den ene af de unge hunde var på ferie hos mig i en uge. Den gik og søgte efter de andre da de var gået.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

tak Anita.

da vi fik Birka havde vi haft en helt anden type hund, en breton som var en meget rastløs og meget ivrig jagthund og den handlede før den tænkte hvorimod Birka tænker sig grundigt om før hun handler og det var en stor forskel i adfærd m.h.t. hurtighed...vores første hund var meget reserveret og en anelse nervøs i det, men Birka her går lige på med træsko og har et andet temperament....mere i balance......men det skulle jeg lige vænne mig til fordi der var så stor en forskel...og i starten syntes jeg faktisk at Birkas langsommelighed og sætten sig ned og lige tænke sig om inden man gik over dørtrinnet....ja jeg syntes ikke det var tegn på den alt for store tankevirksomhed...men efter at have kendt Birka nu i godt to år har jeg ændret mening og ser selvfølgelig en mentalt velfungerende hund, bare med et andet temperament end en breton....og så har hundene jo også uanset raceforskelle også hver deres personlighed...og jo mere du lærer din hund at kende og den lærer dine signaler at kende jo bedre bliver samarbejdet og så opdager jeg jo alle dens evener...og jeg har fundet ud af at en labrador er en dejlig hund og forstår hvorfor mange har den race...

Lotte Klemens Thomhave sagde ...

Hvor er hun altså bare cute . Det er utroligt som hunde kan skifte udtryk på no time. Og vi aflæser dem så tydeligt, hvis altså vi har gætte rigtigt os mennesker!