mandag den 2. juni 2008

En død rotte...


For noget tid siden fandt jeg denne døde og absolut helt tørre og stive rotte....vi havde rotter på et tidspunkt, hvor vi havde høns og årene efter satte vi fælder ud for der var stadig meget spildkorn fra hønsene i jorden inde i hønsehuset......og når man bor sådan lidt på landet som jeg gør, selvom det ligger helt tæt på byen, så kommer der let rotter når der er noget til dem at spise...og med sådan en hønsegård får de det jo nærmest foræret......
Vi har ikke set nogen længe og regner med at det her er den sidste og nu er rester af korn også rådnet væk....
Jeg syntes lige jeg ville tage et billede af dens fine tænder og små næsebor...og så fik jeg lidt ondt af den...egentlig er det jo et kvikt og yderst dygtigt dyr med mange evner til at overleve og det er jo bare et spørgsmål om den eller os for rooter bringer meget smitte med sig og kan sikkert også ødelægge meget med sine tænder......
Hvil i fred rotte....håber du har ædt dig tyk og fed og nydt det mens du levede.....

2 kommentarer:

billedmager sagde ...

Den ser lidt uhyggelig ud. Den fortjener ganske rigtigt at blive hyldet alligevel. Det er et dyr der er rigtig dygtigt til at finde muligheder for at kunne overleve. At vi ikke kan lide den på gr. a smittefare kan den jo ikke gøre for.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

tak for kommentaren, Anita...