lørdag den 14. juni 2008

fandt denne søde fyr i haven...(Rana temporaria)


Jeg har taget billedet ret tæt på og den sad bare helt stille i et af mine højbede....det er en butsnudet frø og den var ca. 10 cm. lang.....den sad bare og kiggede på mig , men da jeg fjernede mig efter et par minutter så hoppede den lige så stille væk....sjovt at være så tæt på dyr....

Found this beautiful fellow in the garden...it just sat and looked at me and was absolutely quite and didn´t move..........when I took some pictures and after that moved away from this frog... it jumped away from my presence...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, det er rigtig fint når man har besøg af dyr i haven.

Jeg glemmer aldrig den sommer hvor et egern boede i min have. Jeg ved ikke hvorfor den gjorde det; der var tilsyneladende kun den ene. Vi kunne holde øje med den når den i stor fart og med søde bevægelser løb op og ned ad vores æbletræer.

billedmager sagde ...

Sikke et flot billede du har fanget her. Det er en flot frø. God weekend til dig.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Anita!

tak for kommentaren...og i lige måde..det er altid dejligt med weekend.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Allan!

Åh ja egern...de er da bare det mest nuttede som man får lyst til at kramme lidt...men det kan jo desværre ikke lade sig gøre....det var da skønt med et egern i haven så længe....og op og ned ad æbletræerne......her hvor vi bor er der ikke egern, så skal jeg tage heni Fladbro skov, der ligger 1 km. herfra og der er der masser af egern.....måske skal de have nogle fyrretræer og grantræer og dem er der ret få af her i engen (og dem vi har i haven har uglerne taget)...
På en ferie i Norge for efterhånden en del år siden, boede vi i et sommerhus ved Hovden og der var der et egern, der holdt til...vi fodrede det i hånden med nødder og det blev faktisk helt overanstrengt på et tidspunkt og dets lille hjerte hamrede i brystet på det af bare iver efter at hente 2 nødder og så løbe hen et sted og gemme dem....vi oplevede også de sidste par dage at det kom hoppende ind i stuen og på et tidspunkt lagde jeg mig på gulvet med et par nødder i hånden og det hoppede rundt på mig....og det var faktisk lidt risikabelt, fornemmede jeg for det har simpelthen nogle meget abrubte bevægelser og sad på et tidspunkt i ansigtet på mig og jeg blev da bange for at det kunne finde på at kradse evt. for hænderne er ret store....men en sjov oplevelse....senere lukkede vi vinduerne men på et tidspunkt blev det ret sur og kravlede rundt på taget og hamrede hårdt med sine bagben mod taget og hoppede ud til kanten af taget og kiggede ned mod vinduerne...vi tror det var sur fordi det ikke kunne komme ind, men ved det selvfølgelig ikke sikkert.....vi tog nogle billeder af det, men de ligger som papirbilleder....jeg skal have prøvet min nye printer om den kan skanne, hvad den skal kunne...og så kan det da være jeg kunne lægge nogle af billerne på.....du må også have skannet dit billede fra din ungdom med volvoen ?

Anonym sagde ...

Ja, det var lige det jeg gjorde. Billedet var meget beskadiget, hvilket tydeligt fremgår af skanningen.

Det er lidt sært med de egern. Jeg kommer en del i England hvor jeg kender en del mennesker. Der bliver egernet betragtet som det rene og skære skadyr - nærmest som vi betragter rotter her. Men der er dæleme også mange egern i England, i hvert fald omkring Leeds.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Allan !
min søster bor i Horham...80 km. syd for London og der ser man en del egern i parkerne men de er allesammen grå..ingne røde....har jeg fået at vide...men jeg har ikke hørt om det med at de bliver betragtet som skadedyr af en slags....men hvis der er mange af dem forstår jeg det måske godt...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

sorry, jeg mener Horsham...