søndag den 1. juni 2008

Grill-haven bliver brugt til forskellige ting....


Denne indhegnede del af haven var engang en hønsegård med højt græs og hønsehus i en del af det store drivhus, der ligger ved siden af....
Men nu er det blevet en have, hvor vi slapper af og spiser og griller og har bål.....
Den ligger lige ud til den del af haven som ligger lidt brak og bare får lov til at passe sig selv(næsten).....

Her har jeg taget et stykke birkefinér med som jeg arbejder på....en form for abstrakt motiv inspireret af min røde cornelbusk og af det netværk af grene som træer og buske har.....

det er ikke meningen at det skal være et træsnit, selvom metoden er den samme som hvis du forbereder et træsnit.....her er det selv blokken som er billedet......inspirationen til at bruge denne teknik har jeg fra Tine Hind og hendes billedserie "Dronningen", en billedsuite med tekst af Sulaima Hind.
Indtil videre arbejder jeg med bejdse og eksperimenter lidt med at bruge andre malingstyper.....

Her et close-up af mit værktøj og de snit jeg bl.a. laver i birkefinéren efter at jeg har puttet farven på....
nedenunder ses linier i rødt, der dukker op fordi finéren har lag af rødligt træ....
her er hugget i en mørkere malet del af billedet og stadig ses de røde linier fra næste lag...i nederste højre hjørne ses et hug ned i tredie lag, der igen er lys og det kan selvfølgelig udnyttes....jeg kan dog godt komme til at hugge ned fordi jeg gør det for dybt......

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg kan skidegodt li' mennesker der ikke bare er konsumenter. Mit for tiden værste hadeord er "forbruger". Jeg og andre bliver i de store medier ofte kategoriseret under massebetegnelsen "forbrugere".

Gu' er jeg ej. Er jeg noget på den måde, er jeg kunde. Det har værdighed - ikke bare en døv og blind konsumerende sofakartoffel.

Nå, men det jeg vil sige er, at jeg er imponeret af, at du til stadighed frigør dig fra rollen som forbruger af kunst og design. Du producerer selv. Eksperimenterer og leger. Det har jeg respekt for.

Eller som Jane Fonda (af alle mennesker!) engang sagde:

"There are watchers in this world and there are doers. And the watchers sit around watching the doers do."

Anita - det her var et kompliment!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

tusind tak Allan!

det er sørme dejligt med komplimenter...det er jeg glad for...tager det også som sådant og din harme gående på forbrugerismen, og det kan jeg kun give dig ret i...noget frihed ligger dig i at lade være med at være en del af forbrugersamfundets opspeedende køb-dig-en-identitet-ved-at-købe-varer....og jeg kan da godt synes det er synd for de personer der halser afsted for fulde gardiner for at have de nyeste ting indenfor alle mulige mærkevarer.....selvfølgelig er man måske lidt med på det med nogle ting......men livet handler om andre ting end kun det materielle....og det kan jeg også nogen gange blive træt af...tænker nogen gange på da jeg fik reklamer ind af postkassen, at næsten hver weekend så skulle der ifølge reklamerne købes ind til Weekendhygge med bøffer og rødvin og var der kristi himmelfartsdag...så var der også vigtige ting som skulle købes..og så er der påskefrokosten...julen...sommerferien...etc. og et underligt signal om at der hygges ved at købe....men heldigvis tænker de fleste mennesker forhåbentlig anderledes og modererer indkøbene og hygger sig med deres børn uden at det altid skal være noget der koster penge...
Kan så afgjort følge dig Allan, tak for en dejlig kommentar..