mandag den 2. juni 2008

Gudenåen vest for Randers...


Mange ture med hunden går langs med Gudenåen....her er turen gået fra Nørreåens udløb og mod Stevnstrup....broen er en af jernbanebroerne over Gudenåen..og gud hvor det runger, når man går nedenunder...hunden kiggede lidt forskrækket op på mig, da jeg sagde noget første gang...

Her ses broen.....langs med åen går pramdragerstien og den bliver vedligeholdt, slået og udbedret ved skader og små gedigne broer bliver lavet over de mest sumpede huller.....

Åkanderne er på vej...det er ikke de mest kendte, nøkkeroserne, men nogle med en gul blomst..men også meget smuk.....man kan plukke den og tage et blad med og lægge den i en skål med vand...snyde lidt og placere blomsten i bladets midterhul...så ligner det bare en smuk åkande lige taget op fra åen....men det er senere at blomsterne kommer...
..denne her er der mange af langs kanterne af stien...så vidt jeg husker så starter den med at være sådan lyselilla og går så over til at blive mere hvidlig.....
lige her er udløbet fra Nørreåen ud i Gudenåen....
og her har vi en robåd......i weekenden var vi ude midt i med hunden for at se hvordan den ville synes om det....det gik rigtig fint og mange godbidder gør forhåbentlig den lille bådtur til en positiv og mindeværdig oplevelse for den....der sad vi en ½ times tid og fik en kop kaffe og hilste på folk på bredden og på de folk, der kom forbi i motorbåde.....

6 kommentarer:

billedmager sagde ...

Du må bo i et meget smukt område. Gad vide om jeg har cyklet rundt der i nærheden. Jeg var på ferie ved Ry camping sammen med min kæreste og lillesøster

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Anita.

Det skal jeg ikke kunne sige...men Ry camping er godt nok ved Gudenåen men nærmere Silkeborg.....men det lyder da dejligt med en cykelferie ? hvis det var det, det var?

Anonym sagde ...

Hej Anita.
Hvor er det skønt at komme hjem fra en KÆMPE oplevelse og finde din blog med skønne billeder og endnu bedre; at blive endnu mere inspireret!
ELSKER dir birkefiner, det bliver et skønt værk! :)

Kom hjem fra Island i går, det har været SÅ fantastisk, og slet ikke sidste gang vi er der. Er lige ved at ordne billeder derfra, så der skal nok komme et HAV af billeder på min blog. ;)

Fortsat god aften! :)

billedmager sagde ...

Ja det var en ferie, hvor slog telt op i Ry og tog rundt i området på cykel. Vi gjorde det i 78 eller 79.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej helle!

Tak for dine dejlige ord..og rigtig hjertelig velkommen hjem fra Island..og det glæder jeg mig rigtig meget til at se billeder fra...det var et sted jeg rigtig godt kunne finde på at tage he..har dog hørt at Island skulle være ret dyr at opholde sig i...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Anita!

jamen det var dengang jeg gik ud af folkeskolen, i 79....men Ry er et lækkert sted...