søndag den 29. juni 2008

jeg er startet med at løbe...


...her er jeg ved at strække ud på græsset hjemme i haven efter en mindre løbetur, der ej foregik i et højt tempo...det var heller ikke meningen at det skulle...men Birka var med på turen idag ved 11tiden i formiddags og det sinkede mig en smule...hun luntede langt bagefter flere gange, så jeg måtte vente på hende....god undskyldning, tænker du måske, en hund kan da sagtens løbe hurtigere end dig......det kan hun også bare ikke lige idag åbenbart.....det hjalp lidt da vi skulle forbi marken med køer, så kan hun godt lide at være ved min side, hvis de små kalve skulle hoppe lidt rundt, for så kan hun blive en anelse utryg....men der skulle snuses og luntes og gøres ophold i en kornmark på vejen...så jeg har ihvert fald fået startet stille og roligt op idag...

Her har Orla lige taget billedet, da han kom hjem på det tidspunkt, hvor jeg havde fået lavet brunch og skulle igang med at spise i haven...så sad vi og snakkede og Birka ventede trofast på den sidste bid af mit brød....var lige ved at glemme det..

åh,hvordan var det nu lige jeg plejede at gøre for at strække ud....ned og sidde, bøje det ene ben og strække ud langs det andet...for en del år siden løb jeg mere fast med nogle veninder og løb også med i Fladbroløb her i Randers og Marselisløbet i Århus og Eventyrløb i Odense...dog kun på de kortere distancer omkring 5-7 km. Det var så fedt og jeg blev ret høj af at løbe, men begyndte at få ondt i knæet og efter at have forsøgt at træne alligevel og jeg stadig fik ondt...så gik det ligesom i sig selv....men nu prøver jeg lige igen...blev voldsomt inspireret af Leo, en fyr der bor her i nærheden, som løber lange ture med sin hund flere gange om dagen og er kommet op på et anseeligt km-antal og jeg kan se hvor dejlig afhængig han er blevet og hvor meget han nyder det......hans hund Balder har dog et andet trav end Birka...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, jeg er holdt op med at løbe - for et par år siden. Ellers har jeg løbet langt og meget i mange år. Marathonløb, halvmarathon og 10km mest.

Men mine knæ er slidte og jeg er blevet opereret i begge. Slidgigt, fandme.

Så nu cykler jeg. Ikke nær så hårdt fpr knæene fordi man ikke bærer sin vægt når man cykler.

Men god fornøjelse :-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Allan!

ja egentlig har jeg faktisk også slidgigt i den ene fod...blev kørt ned som 16-årig og lå 2 mdr. på hospitalet og i den forbindelse ødelagde jeg nogle knogler i kugleleddet i den ene fod, men det er ikke noget der volder mig problemer andet end perioder, hvor jeg mærker slidgigten og at det måske også er det som er årsagen til at jeg overbelastede mine knæ ved at løbe...så jeg tager det stille og roligt, selvom jeg er vild med det....(det gør jeg, siger jeg til mig selv)...
jeg har en onkel som løber en del marathonløb og halvmarathon og selvom han er 60 år og vejer ca. 100 kg. så gør han det...han forsøger dog også hele tiden at tabe sig men han er en viljestærk person og elsker at løbe og konkurrere med sig selv..han cykler dog også en del......og han går op i det...

ja man skal passe på sin krop og det der med at cykle er jo også ret fedt...jeg har en mountainbike med brede dæk og den er så god at køre på og det giver også en del motion...så tak for dit gode ønske og i ligemåde med cyklingen...