lørdag den 14. juni 2008

Min første rose.....


Denne rose købte jeg i Plantorama for 5-6 år siden for ca. 80 kr. Jeg havde den på altanen i min gamle lejlighed inde i byen og da jeg flyttede her til Fladbro blev den plantet ud i jorden....

....den første gang jeg så den med blomst, syntes jeg ikke den var særlig pæn og jeg syntes nærmest den lignede en rose lavet af marcipan...den så kunstig ud.....men med tiden har jeg lært at holde af den...måske også fordi den var den første jeg købte......

...den blev ikke klippet ned i april måned fordi jeg glemte det...det eneste jeg har gjort er at klippe to lange vildroseskud af...skud som kommer nede fra jorden og hvis ikke jeg klipper dem væk, ender planten med at blive en vild rose.....og det gider jeg ikke den skal blive...sådn én har jeg i forvejen..én som stod her da jeg flyttede ind og som har sin skønhed og charme...men denne, som vistnok hedder Hänckel (hvis jeg husker rigtigt) må gerne blive ved med at være sig selv...

nå, men den hedder Händel....jeg fandt den på nettet og klik her for at læse om den (gå ind under roser og ned til H)...du kan også klikke her

2 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Jeg synes, at din rose er smuk. Jeg kan lide de fleste - men mindst de gule :)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Helle !

tak for kommentaren....jeg blev interesseret i roser i forbindelse med rosens år..det må være en 5-6 år siden...men det er ikke fordi jeg har så mange...men jeg drømmer om at få en slags roseportal eller bare et område med en bænk omgivet af duftende roser, og det skulle nok kunne lade sig gøre et sted i haven...