lørdag den 7. juni 2008

Specialbutikker med tøj til kvinder...


Her i Århus hyggelige latinerkvarter ligger en del caféer og en masse tøjbutikker...brostensbelagte gågader og en nærmest sydlandsk stemning med boder ude på gaderne og solen bagende ned over....

...den grønne kjole blev jeg lidt forelsket i , men ikke prisen...hvor er det svært at have en tøjsmag, der mest er til god kvalitet og gode syninger og detaljer i tøjet, når pengepungen (eller er det nærigheden) mest er til Hennes & Mauritz eller Tøj & sko.....men en dejlig butik med spændende tøj med spændende detaljer....

Kjolen kunne også fås i cremefarvet....man kan se (klik på billedet) på billedet, at på hele kjolen er der syninger i et rudeformet fiskenetagtigt mønster....og kjolen er ret enkel i snittet...det kan jeg godt lide...

her er et par kjoler, der også hører til den gode ende prismæssigt....den lyse med grønne bladformer...og en grøn med stropper (klik for at se billedet forstørret).....men de var også rigtig søde efter min mening....man kan dog godt blive inspireret til valg af tøj, selvom man ikke køber noget, synes jeg......(lyder måske lidt selvmodsigende)......

her var vi inde i butikken i Badstuegade og får også lige tjekket lidt på udsalgsvarerne udenfor...

..tøjstativet her hos "Sophie" blev lige tjekket igennem...her var en masse kjoler til 200 kr....men vi fandt dog ikke nogle, der lige var sagen.....

Min søster Lotte sidder lige og slapper den lidt på trappetrinet ind til den sidste butik, vi tjekkede....alt i alt en masse spændende butikker med interessant tøj...dog var meget af det jeg kunne lide i den dyre afdeling.....vi kiggede også på en lækker cardigan..så blød så blød til 3600 kr. .........vi fandt dog en lignende til 2500 kr. og en der også lignede lidt til 895 kr......men den blødeste fornemmelse.......

Vi blev dog enige om at man også kunne blive inpireret til tøjvalg (måske ikke lige køb denne dag, men måske senere) ved at kigge på folk på gaden...ved pustervig så jeg f.eks en kvinde i den mest spændende kjole i to forskellige grønne farver, som jeg godt kunne have købt.....og mange spændende sommertoppe og bluser så vi også rundt i bybilledet......

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Anita...

Skal de forstås således, at 2 kvinder (og søstre) har været i et hav af tøjforretninger UDEN at købe noget ?????

Hvis ja - så tror jeg lige, at jeg skal have Lillemor og min Svigerdatter til at læse det her ;-)

mvh
Jan

PS: Det der fiskeri på åen din mand bedriver....fanger han noget...og hvad er det, han så fanger....og spiser I det...eller er det ren terapi

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Jan !

ja det er rigtig forstået...næsten, min søster købte en indkøbstaske....men vi købte ikke noget tøj....vi prøvede begge to lidt tøj, men vi kiggede for det meste....m.h.t. fiskeriet på åen så har det været en gedde der blev fanget forrige gang han var ude i båden og sidste gang fiskede han efter sandart men havde ingen bid....så det er nok en blanding af glæden ved at opholde sig i naturen og glæden ved at fiske og selvfølgelig også at fange noget.....vi spiser det skam...gedden blev til de lækreste fiskefrikadeller og sandarten har vi tilgode...men sandart er en af mine ynglingsfiskeretter.....