tirsdag den 24. juni 2008

Udsigten ind mod Randers...


Skorstenen i det fjerne er fra kraftvarmeværket i byen...en skorsten der virker som et vartegn for byen....tidligere boede jeg i en lejlighed inde i byen med udsigten til netop her, hvor jeg bor nu.....tidligere tog jeg ud i naturen for at lufte hund..nu går jeg bare udenfor døren...

...det gode ved at bo i så tæt kontakt med naturen er den ro og stilhed og de naturoplevelser, det giver......mit kendskab til fugle er øget betydeligt efter jeg flyttede fra byen....men da jeg bor ca. 5 km. fra centrum er det let lige at tage bussen eller cykle ind til byen....
Her ses byen fra Hornbæk eng....

8 kommentarer:

per-olof.dk sagde ...

...som ung havde jeg det rart med at bo midt i Randers - gode små parkanlg og man kunne gå ture nede ved åen med barnevognen... i din horisont ser byen godt nok kompakt ud...men så klikker jeg på billederne og kommer lidt nærmere og på genkendeligt hold...der er Sct. Peters og der er Sct. Mortens..i erindringen er der ikke megen trafikstøj, men mange billeder og venlige mennesker...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Per-Olof!

ja det er rigtigt, jeg har også klikket på billederne for at se hvor detaljeret mit zoombillede var og man kan nemlig se nogle af de mere genkendelige bygninger fra byen......ja Randers har mange små parker..Gethersparken, Vester Altananlæg....Vestparken, Skovbakken, Tøjhushaven,og netop området ved Gudenåen som er et stort område og som også er nær ved byens midte.....så jeg kan regne ud at du fik børn mens du boede i Randers og trillede med barnevogn....tak for kommentaren Pj...

Anonym sagde ...

Så vidt jeg kan se har du motorvejen mellem dig og byen. Er det rigtigt?

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

ja det er rigtigt...er der østenvind, så kan vi ind imellem høre den ellers ikke.....jeg tror vi bor 1½ km. vest for motorvejen...

Anonym sagde ...

Yes. Så vil jeg lige sende dig en tanke næste gang jeg fiser af sted nordpå

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

det vil være mig en glæde....kører du over motorvejsbroen over Gudenåen, så kan mit hus ses til venstre, når du er på den anden side af åen, hvis du kommer sydfra...

Anonym sagde ...

Hæ - det hus har jeg tit set - tror jeg nok. Har været Holdleder "med-alt-for-meget-mere" for det lokale ishockeyhold her i sognet og dermed gennem ca. 15 år hver eneste sæson været i Jylland 1-2 gange om ugen og dermed ofte i Aalborg og Frederikshavn. Hvergang den bro passeredes, har jeg siddet og kigget på det pragtfulde område og tænkt mit.

Du er sørme heldig.

mvh
Jan (med nyt foto)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Jan !

tak skal du have...ja der er ikke andre huse på det sted,så detkan sagtens være det, du har set...jeg tror jeg har nogle billeder af huset på min flickr...ja det var da mange gange du har været herovre....du er da en flittig mand mht. ishockey...2-3 gange om ugen det er da en del ved siden af arbejde m.m.. men har man en interesse går man jo ofte op i det og det kan jeg godt lide....du må kigge efter næste gang, hvis du stadig kører forbi....tror godt man kan se det stadig her om sommeren....