torsdag den 24. juli 2008

Fotografier i sort-og-hvid....


Billedet her er taget på en ferie jeg havde i Silkeborg...lånte en lejlighed og kikkede på bylivet og naturlivet rundt om Silkeborg..et virkelig dejligt område....
Jeg tror det er fra 1985-86 ca. og det var en tur med hjejlen..en af Silkeborgs turbåde, der gik Fra Silkeborg til Himmelbjerget og hjem igen evt. senere......en sejltur ud i et område forbi en masse huse med have ned til vandet og en bådebro og egen båd...virkelig idyllisk efter min mening......Skærgården i lidt mindre målestok....

Billedet her er på en måde et selvportræt....jeg fik lavet en gipsmaske engang af mit ansigt og det blev så model for billedet......det har været i starten af firserne, det blev taget....

Billedet er taget på et sted i Århus, der hed "Café Paradis" og som lå i forbindelse med biografen Øst for Paradis, der lå i en sidegade til Nørregade.....jeg ved faktisk ikke om hverken caféen eller biografen stadig ligger der......
Billedet er fra 1983 og cafékulturen var meget in...fyrene her var rigtig søde og gav mig lov til at tage billedet.....det bærer præg af at være taget i forhåndværende lys og sandsynligvis har jeg brugt det som dengang kaldtes 400ASA-film og man kan se at det giver et grovkornet billede ......og bevægelsesuskarphed.....

2 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Flotte billeder - sort-hvid giver en hel særlig stemning :)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Helle !

tak for kommentaren....og det er rigtigt...det giver en anden stemning.....egentlig lidt outdated idag fordi vi bare er vant til alle de farver....så der er noget fortid over det....måske lidt ligesom tidligere s/h billeder, der var bruntonet....