tirsdag den 15. juli 2008

Nærkontakt med et egern....


Her er jeg på ferie i Norge, nærmere i Hovden i starten af 90érne....og denne lille fyr blev vi rigtig gode venner med...det startede med at vi fodrede den med hasselnødder og den kunne på et tidspunkt ret hurtigt håndfodres......efterhånden ville den ind i huset og gik i starten bare ind.....på et tidspunkt finder jeg nogle nødder og den kommer hen til mig og jeg lægger mig på gulvet med nødder på maven, som den også tager....men først skulle den lige kravle over mit ansigt, så jeg lukker lige øjnene....den har faktisk nogle kraftige kløer på fødderne og et hurtigt og abrupt bevægelsesmønster.....og faktisk så har jeg nogle nødder i min højre hånd under håndfladen og efter fotoet er taget får jeg lige så stille stukket højre hånd bag ryggen for jeg var lidt nervøs for at den evt. ville kunne finde på at bide mig i fingrene hvis den ikke fik nødderne hurtigt nok...men det skete heldigvis ikke og det var en ret sjov og spændende oplevelse......men sidder nu her og tænker om det var okey sådan at fodre det egern så meget....

Ingen kommentarer: