onsdag den 16. juli 2008

Sneglehus...akvarel...


Str. er 35,5 cm. x 35,5 cm. ca.

Mens jeg ryddede op i mine gemmer fandt jeg denne tegning fra 2005...jeg gik og samlede sneglehuse og brugte dem bl.a. i forbindelse med mit arbejde som pædagog.....men jeg blev meget fascineret af alle de forskellige sneglehuse, jeg fandt med deres meget forskellige former...særligt det store vinbjergsneglehus var smukt ......og jeg lavede denne tegning...ikke ud fra et bestemt sneglehus men som en reaktion på mine oplevelser....

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dejlige indlæg du har lavet... :) Færøerne må være mindst lige så fantastisk som Island! ;)

Kan godt lide dit vame billeder. Kan rigti godt lide kontraterne og de sort udefinerbare former! :) fristes du ikke til at butte en diskret lyseblå streg på??? ;)

Du er dygtig Anita – I like it!!! :P

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Helle !

tak for kommentaren....ja Færøerne vil jeg gerne besøge igen, men sandelig gerne Island med alle de naturfænomener.....men Færøerne er fantastisk.....og tak for dine ord om mit orange billede, går jeg ud fra at det er det du tænker på...men jeg fristes ikke til det lyseblå i denne her sammenhæng, men jeg ser den sorte og den hvide som yderkontrasterne i billedet...men det er rigtigt at det er udelukkende et varmt billede...men det skulle det være....jeg kan måske se det lidt som et billede man hurtigt ser og glædes over, men det er til gengæld hurtigt set, der er ikke så mange overraskelser i det...men jeg ser det som mønstre og det er eksperiment med mønstre og transparens og flere lag i mønstrene....

billedmager sagde ...

Jeg har som jeg har fortalt på min blog, været i Vendsyssel og en af de ting jeg købte var en konkylie.Den kommer til at blive et mål for min tegning på et tidspunkt. Jeg deler din facinasion af snegle. Jeg lavede faktisk også en farvelagt tegning af netop Vinbjergsneglen som lever i min fars have!

billedmager sagde ...

PS den er flot den snegel du har tegnet

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Tusind tak Anita !

ja netop vinbjergsneglens hus er fantasktisk flot og kan gå fra at være meget lys til at være helt ovre i de bruneste nuancer.....ja det er godt at tegne og male, når man er meget optaget af en ting, så tror jeg at intensiteten giver noget til tegningen/maleriet eller hvad man nu laver...det lyder da spændende med en konkylie ? ja her i nærheden har vi en butik, der sælger alt muligt i konkylier, forsteninger, udstoppede fugle og andre dyr og alle mulige stenarter og den slags og det er en rigtig spændende butik, ejet af en mand der hedder Orla hedegaard og butikken ligger i Rønde ved Ebeltoft.Se mit næste indlæg...
og tusind tak for dine pæne ord om min tegning, Anita...