fredag den 27. februar 2009

smukke mønstre i lav...


på en tur i engen fandt jeg det her....en lav med meget smukke mønstre af bittesmå cirkler...


her ses lidt mere af det...

og mere....
...det sad på et stykke bark fra et træ.......det nærmeste jeg kan komme på hvad slags det er ...var ved at slå op i en bog jeg har "Lademans naturfører - dyr og vækster" fra 1974 og her er afbildet 9 forskellige slags lav...og jeg tror det kunne være gullav......har prøvet at tjekke lidt på nettet og fundet noget der ligner det her .......

4 kommentarer:

Helle Koed sagde ...

Waooo... naturen er fantastisk! :D
Det er SÅ smukt og jeg kan sagtens se det i et af dine malerier! ;)

Jeg arbejder med "kvinde-kroppe/ansigter" for tiden! :D

Overvejer lige det med skålen i weekenden, så vender jeg tilbage! ;)

Rigtig god weekend! :)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Helle !

ja naturen giver så meget hvis man er opmærksom på den og glædes over at se.....du er selvfølgelig velkommen til at købe, men du har selvfølgelig lov til at spørge om prisen uden at føle dig forpligtet til at købe, Helle....

Kim sagde ...

Set i nærbillede ligner det lidt noget fra en grøn blæksprutte, eller måske har jeg for god fantasi :-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Kim !

hæ hæ ! fint med en god fantasi....jeg har også tænkt på at ved et af billederne kunne man faktisk ikke fornemme hvad det var....men det her lav er også sådan lidt blød-gummi-agtigt som blæksprutte også kan være.....