mandag den 16. marts 2009

billeder fra skoven og hjemmelavet brød og kage


skoven var smuk og der var utroligt meget grønt på stubbe og træer og i skovbunden....mos og lav og den slags...

mere grønt...

....der er så mange fotografiske motiver i skoven, men sjovt nok så vælger jeg ofte træer og træstubbe.....

....stedet er Fussingø skov som er min foretrukne og den er ikke så langt fra, hvor jeg bor....

for tiden laver vi meget hjemmebagt brød...men det aflange har jeg dog fået af en nabo, som er begyndt at bage igen efter ikke at have bagt i 25 år....så jeg skulle lige smage og det er ret godt durumbrød hun har fået lavet.....det er mange penge vi sparer ved selv at bage brøddet og det er også interessant selv at bage forskellige slags brød....det ristede brød er såmænd ren hvede, dog med æggeblommer i og penslet med æggeblommer...det mørkere er surdej af rugmel...lidt tunge i det men meget velsmagende...

...og med lidt rørt hvidløgssmør af philadelphia ost, almindelig ost og bare et stykke med ren smeltende smør er god morgenmad....

..og lidt hjemmelavet hindbærroulade med flødeskum koster heller ikke alverden.....skulle man have været til bageren og købe tre forskellige brød og en roulade, så løber det hurtigt op...og så smager det hjemmelavede også rigtigt godt ( jeg siger ikke bedre for godt bagerbrød er også godt ind imellem)........
...og rouladen var også rigtig god dagen efter ( dog fotograferet på dagen , hvor den blev bagt)...

6 kommentarer:

Berliner brosten sagde ...

Skønne billeder igen igen! Brødet og kagen ser rigtig indbydende ud. Man kan ligefrem dufte det.
Billederne fra skoven er meget flotte - du har et rigtigt godt "foto-øje". Jeg kender godt Fussingø skov, eller nærmere området der, men måske mere fra den anden side. Mine bedsteforældre boede i Over Fussing, hvis det siger dig noget? Førhen måtte man godt gå ned over markerne og så var man direkte ved søen. Der har jeg tilbragt mange skønne timer. Dejligt, lige at blive mindet om det ;-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Berliner brosten !

tror godt jeg kender godt Over Fussing...så vidt jeg husker ligger det i forlængelse af Øster Bjerregrav....ja det gør det kan jeg se på google maps, som jeg lige var inde og se på.....ud af Viborgvej og nemlig ikke ret langt fra Fussingø sø....jeg tror ikke man må, som du også nævner det, gå over markerne og ned til søen....så der er kun de mere anviste veje....men en dejlig sø....var nogle gange der ude og bade som ung, så kørte jeg ad gl. Viborgvej og drejede ind ved Venning...det var på cykel.....ellers brugte jeg vist mest kærsmindebadet på Gørrilds allé i randers eller tog til Fjellerup eller Skovgårde.....tak for dine søde ord...

per-olof.dk sagde ...

- en farlig blog denneher, for man bliver hængende ved de gode billeder - og nu med kager, der gør lækkersulten - det er unfair - jeg må straks udligne med et stykke knækbrød! :-)

Jan sagde ...

Yum-yum....til begge dele, men især bagværket ;-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Per-Olof !

hørte forresten lige kulturnyt på p1 idag ved 19-tiden...og de snakkede om noget mere litterstur i radioen...det var vist mest krimi i første omgang, men så var det noget med mere litteratur i 2010 også...selvom er lang tid til...."hihi ! jeg beklager mine fristende kager"...( sådan får jeg det også ved besøg på blogs o.lign. med fotos af kager eller mad )....man tak for visitten...en skam man ikke bare kan sige" tag en bid !".....

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Jan ! ja kage er godt...da jeg sidst var på din blog fristede selv dine bekrivelser af maden helt uden billeder....jeg skal vist snart have lavet mig noget nyt kage, kan jeg mærke....