tirsdag den 3. marts 2009

selvportrætter....



billedmæssig status her i en alder af 46 år.......på vej mod 47 år....tiden går og man bliver ældre udenpå men indeni har man jo alle aldrene på én gang...både 4 år da jeg startede med at gå i børnehave......14 år da jeg blev konfirmeret og var teenager....19 år da jeg flyttede hjemmefra.....i tyverne da jeg gik i byen og hørte meget musik og gik på café om lørdagen.....og meget mere....selvom man er blevet 46 år og hellere vil læse en god bog og selv lave god mad .....

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg kender godt det der med at have alle (yngre) aldre i sig.

Nogen gange når jeg går på strøget og kigger ind på spejlbilledet i et forretningsvindue kan jeg lige et øjeblik undre mig over hvem dén stodder er - inden jeg forstår at det er den skinbarlige Allan der går der...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Allan !

tak for kommentaren...dejligt at føle sig forstået.....ja det er egentlig lidt sjovt, men dejligt at kunne huske følelser og fornemmelser fra forskellige aldre man har været i.....

Anonym sagde ...

Jeg går for det meste rundt og har en fornemmelse af at jeg er 22

Jan sagde ...

....og jeg er glad for ikke at være 22 igen ;-) ...

Næh - jeg har det sgu' meget godt med min (fremskredne) alder (53), som jeg egenlig først bemærker nu, fordi min søn faneme bliver 30 år d. 10/3.....så tænker man: "Hold kæft, har du en søn, der er så gammel ?" og undres over hvor tiden trods alt er bleven af.....bl.a. fordi jeg ikke kan se det på min kone - hun er nemlig stadig den samme dejlige pige jeg mødte i 1972.

Nåh Anita - du holder dig også godt.

PS. Jeg drøner over Gudenå-broen på Lørdag; så vil jeg kaste nogen misundelsesblikke på dit hus og lokalområde......

billedmager sagde ...

Hej Anita!
Ja det er en pudsig størrelse; den alder.
Jeg tænker mig selv, som en ungdommelige 52 årige fuld igang med livet. Jeg glæder mig til at blive mormor en gang. Det håber jeg bliver!
Jeg synes at du se godt ud!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Allan...ja jeg kan nogen gange også have den der fornemmelse af at jeg egentlig er omkring først i tyverne....specielt når jeg griner af nogle meget platte vittigheder eller føler jeg har interessefællesskab med meget yngre mennesker.....eller hvis jeg bliver lidt ung og naiv og ikke helt så voksen som jeg burde være...eller når jeg bliver meget engageret og følelsesmæssigt optaget af noget, fordi jeg ofte var det i den alder.....har så heldigvis alderen med mig og kan bære lidt over med mine ungdommelige sider....men sider som jeg heller ikke vil undvære....
lyder det lidt kompliceret ? heldigvis kan man være barnlig og pjattet selvom man er en dame på 46 med gråt hår....og briller...( så mangler jeg bare høreapparat og rollator...haha !......)....jeg føler mig helt på bølgelængde med dig, Allan.....

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Jan !

heldigvis bliver man ikke yngre...men det er der selvfølgelgi nogle der gerne vil se ud som om.....og det er da også rart at vedkende sig sin alder og være glad for den....men den sniger sig ind på en og man kan pludselig blive overrasket over hvor gammel man egentlig er blevet...jeg føler det kommer sådan lidt i ryk, fordi man ikke går og tænker sådan over det til daglig.....men jeg kan da mærke at jeg gerne vil sidde lidt længere med en kop kaffe om morgenen end da jeg var yngre...dengang var jeg super hurtigt ude af døren og stod ikke op ret lang tid før jeg skulle afsted....dengang syntes jeg også man helst skulle i byen hver fredag og lørdag og der skulle ske en hel masse rent socialt....gik utroligt meget ud i byen og hørte musik og syntes det var ret kedeligt bare at være hjemme....nyder idag at jeg ikke farer sådan afsted....men vælger nøje hvad jeg bruger min tid til...jeg bruger selvfølgelig også meget tid herhjemme med at male og lave skåle og den slags.....men jeg er også godt tilfreds med de 46 år og den erfaring jeg har fået med alderen særligt....man bliver ikke så let slået ud af modgang synes jeg, som tidligere og jeg synes også jeg har større forståelse for at ting jeg vil opnå foregår i små skridts fremgang.....men jeg kan tydeligt mærke en mentalitetsændring i mig selv set i forhold til mine yngre år....

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Anita Hess !

ja det er noget underligt noget med alderen.....personligt synes jeg folk som har en stor erfaring indenfor et felt, virker interessante på mig...på den anden side så kan jeg blive meget inspireret og engageret af yngre menneskers gåpåmod og engagement....men måske har det egentlig heller ikke så meget med alder at gøre.....jeg føler godt man kan have flere aldre i sig på samme tid og ligesom pendle rundt mellem disse....afhængig af hvad man laver.....og jeg kan da også finde dybt barnlige sider i mig selv....på godt og ondt...
tak for dine pæne ord....