onsdag den 8. april 2009

At ramme en farve så præcist som muligt....


...på et tidspunkt i går aftes skulle jeg lave en farve der skulle ramme farven på noget papirgarn rimeligt præcist......og det kan godt være lidt svært, når man ikke kender de farver, som garnet er farvet med......men jeg var heldig at have en phthalo green dep fra ARA artist`acrylic ( købt hos Aart de Vos i Århus) og så fandt jeg lidt cølinblå Galleria fra Winsor og Newton.....så en smule cølinblå i den let transparente grønne, gav den blågrønne nuance ( ses i den nederste klat farve)
som var den farve jeg skulle bruge.......dejligt nemt....

her ses garnet og farveprøverne....man kunne også kalde den opnåede farve for mørk turkis, vil jeg synes....

2 kommentarer:

Allan sagde ...

Det der er aldrig lykkedes mig - og jeg har endda en bror der er maler. Altså bygningsmaler.

Han påstår i øvrigt også at det er næsten umuligt.

Godt gjort!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Allan !

ja at ramme den 100% er nok også ret umuligt, men jeg tror også jeg var heldig med den farve jeg skulle finde, at den var en ret ren farve og ikke en blanding af mange forskellige tilsat lidt sort og hvidt......og så var jeg heldig at dengrønne samt den blå jeg havde lige var de rette til at blande sammen....så jeg tror også jeg var heldig med det hele....har prøvet nogle gange at skulle finde en slags grå og blandet løs og tilsidst endt op med rimeligt meget maling.....så han har da ret din bror at 100% kan være ret umuligt.....