torsdag den 16. april 2009

såning af tomater til spiring....


ved siden af mine få potteplanter står en masse urtepotter med 2-3 frø i hver af frilandstomater.....to af potterne har fineste økologiske frø fra én af Orlas kolleger...de andre har frø fra supermarkedet...det er ikke fordi vi skal have så mange tomater, men nogle bliver måske ikke til noget, nogle skal måske gives væk og nogle af dem går måske til, når de bliver plantet ud....og frø skal helst bruges..gamle frø er knap så gode til at spire...skulle der blive mange tomater må vi jo prøve at lave lidt ketchup...sådan bare for sjov....har set i tv-udsendelsen om bonderøven på Djursland hvordan han lavede sit eget ketchup...så det kunne være meget sjovt....men man kan selvfølgelig også bare købe tomater og prøve med dem...sååhhh! nu må vi se....

i køkkenets anden vindueskarm er der dog også plads til et par vaser og påskeliljer på det sidste.....men jeg så at vi havde flere, men også nogle pinseliljer i haven... så kan de komme i vaserne....

2 kommentarer:

Conny sagde ...

Nu vil jeg følge dine tomater fra spiring til de hænger på stengler store flotte og røde,får du for mange, kan jeg da godt kikke forbi
Kan du have en rigtig god weekend

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Conny !

det var betænksomt af dig....ja jeg håber de bliver gode....jeg har lige været ude at handle og købt frø til bailikumplanter, som jeg vil så og se om jeg ikke kan få til at gro...for flere år siden forsøgte jeg mig med basilikumplanter på altanen man har fundet ud af at de skal være indendøre i en krukke eller potte eller i drivhus, når der bliver mere varmt...jeg har desværre ikke haft så stor held med basilikum, men nu får det et forsøg.....tomater er noget nemmere....også god weeekend til dig i det Viborgensiske....