torsdag den 21. maj 2009

koliv i Hornbæk engområde...


motorvejen mod syd anes i det fjerne.....køerne nyder den friske luft og græsset...
Birka er ved at vænne sig til, at køerne nu er der...der er dog en af køerne, som er meget nysgerrig og kan finde på at følge efter os, når vi går tur på vejen....i starten blev Birka noget utryg og stod stille og gøede, hvis koen stirrede på os....men nu går hun bare...nu ved hun at de bliver inde på marken ( forhåbentlig) og så er vejen vores...

...køerne spiser ikke engsiv, der står som tilbageblevne tuer på marken...de kan dog godt finde på at nappe lidt af toppen....

6 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Åh, ja køer er dejlige...og hunde

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Kirsten, tak...også fra Birka...

Berliner brosten sagde ...

1000 tak for dejlige billeder! Det første med blik mod motorvejen er bare SÅ lækkert! Og jeg elsker også køer. Godt at Birka er blevet nogenlunde tryg med dem ;-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Gitte !

glæder mig at du kan li` billederne...jeg tror Birka vænner sig fint til dem, bare de bliver inde bag indhegningen...sidste år havde vi en del bøvl med at de gik ud men nu er der dobbelthegn og mere opsyn med det....jeg selv er heller ikke for meget for, når de går på vejen og ikke vil flytte sig før man er 1 meters penge fra dem....og jeg synes også de er så søde, men for Birkas skyld har jeg i lang tid ladet være med at snakke med dem for at hun skulle føle sig tryg og da jeg fotograferede dem sad hun såmænd 5 m. længere henne på vejen og bare ventede pænt uden at være anspændt eller noget...og med alt Birkas græsspiseri har hun jo egentlig noget tilfælles med køerne...det kan være det er ved at gå op for hende at " man jo har fælles interesser"......håber alt er vel i det Berlinske vilde ?

per-olof.dk sagde ...

...spændende at se, når det er så længe siden, man har været der! Her i Nordsjælland er Hornbæk noget ganske andet, men så skal man bare for sit indre øre høre det sagt på Randrussiansk.. :-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Per-Olof !

ja lydmæssigt så siger randrusianere nok "Hååårnbæk" modsat sjællændere, der sikkert siger "Hurnnnbæk"....jeg tror jeg siger et eller andet inmellem..undtaget når jeg er træt så siger jeg sikkert "Hååårnbæk"....tak for besøget...rart med nogle der kender området...