torsdag den 11. juni 2009

Skitser til ny type papirskål...og work in progress..


Inspireret af mønstre på afrikanske kurve og en bog om ægypten fik jeg lavet et par skitser til to nye papirskåle.....papirskåle med en slags åben halsform for oven......som indbyder til at arbejde med symmetri....foreløbig har jeg skitseret hvordan jeg tænker mig at de skal se ud forfra.....så må jeg se hvordan resten bliver hen ad vejen.....farverne bliver holdt nogenlunde i jordfarver......sort...brun...okkergul...brændt sienna......

den øverste skitse omhandler den spidse trekant som form....som mimer halskravens åbning...

..her ses den endnu våde papirskål på sin form.......der skal nok tages lidt af nede i halsudkæringen......

..her er formen mere tør....jeg skal stadig have stivet den lidt af og givet den mere papir forskellige steder......

Jeg prøver at arbejde med formen...ændre den så den bliver lidt mere skulpturel og mere fri for formen...men det kan være svært for våd papir klasker let sammen...så man må prøve sig frem med først at bygge noget op, der så tørrer og så komme nyt på...evt. lidt større stykker og evt. kun gøre dem våde på halvdelen......det er i hvert fald min fremgangsmåde i øjeblikket....

2 kommentarer:

Allan sagde ...

Ser meget lovende ud. Jeg elsker de organiske former du fremtryller i dine ting.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Allan !

mange mange tak....har længe trængt til lidt fornyelse af formerne.....kunne godt tænke mig at kunne arbejde endnu mere frit med formen, men det kan være jeg lige så stille gør mig flere og flere erfaringer, der gør det muligt....når jeg tænker på den gang jeg begyndte at lave papirskåle, så forestillede jeg mig overhovedet ikke at jeg kunne lave andet end de lukkede former lavet over en eller anden boldform...og mulighederne dukker faktisk op hen ad vejen...og det er fedt...men selvfølgelig har det sin begrænsning et aller andet sted, men sådan skal man bare ikke tænke.....