mandag den 15. juni 2009

udplantning i drivhus....


..selvom jeg fjernede ukrudt i begge bede for et stykke tid siden...så gik jeg mest i bund med det ene bed....jeg tænkte, at det var vigtigt at få fjernet alle kvikgræsrødder ( prøver i hvert fald) så jeg allerførst kunne plante ud i det bed....pebre og tomatplanter og basilikum har stået inde i min vindueskarm og vokset sig store og klar til at komme herned i drivhuset...jeg plantede dem først midt på aftenen da temperaturen var faldet til ca. 20 grader...på et tidspunkt i løbet af dagen var der 45 grader.....det andet bed må tages grundigt i løbet af den nærmeste tid....jorden er meget løs og bruger jeg hænderne til lugning og et mælkebøttejern...så skulle det klares meget nemt...rødderne går let med op, når jorden er så løs....

her er de to peberplanter.....

...her er den ene tomatplante ud af to....
...og her et nærbillede af lidt basilikum.....basilikum skal helst stå rimeligt varmt....jeg har enten haft den i potte indenfor eller i drivhus...jeg har aldrig kunnet få den til at klare sig ude i det fri...den visner simpelthen ned eller hvad man nu skal kalde det...jeg tror den får det for koldt og falder sammen er måske et mere rigtigt ord for det, som sker...så nu er de godt beskyttet her i drivhuset og jeg har også et par planter i køkkenet...så jeg skulle ikke udgå for basilikum i den nærmeste fremtid...

Ingen kommentarer: