søndag den 5. juli 2009

Afrikansk inspireret papirskål....work in progress....


Jeg er blevet inspireret af afrikanske kurve og deres geometriske mønstre.....særligt en bestemt type kurv har interesseret mig....afrikanske Zulu kurve....og mange af dem er utroligt flotte i deres mønstre...

jeg bruger små tynde pensler til at male mønstrene med og kunststofhår er fint til at male med..jeg har specielt én lidt slidt pensel, som jeg har brugt til det hele og gjort grundigt ren melllem hver farve......kunststofhår holder godt og holder fint på faconen.....

formen jeg har brugt denne gang er ny for mig og ligner vel nærmest en skjorteåbning foroven....og her er forsiden....

jeg har arbejdet med symmetri foran og bagpå.....
...på et tidspunkt vil alt det resterende, som ikke er malet, få en overfladebehandling, som gør den mørkebrun ( forhåbentlig).....
farverne er brændt sienna blandet med varm gul, hvid, sort, gul okker blandet med varm gul....når jeg blander brændt sienna og gul okker mede varm gul, er det for at få farverne lidt mere op i lyset end ellers...jeg kan godt synes at gul okker er en anelse for mørk og den brændte sienna bliver også lidt for mørk, i hvertfald når den skal være dækkende....
jeg er rimelig tilfreds med rygsiden af papirskålen....og forhåbentlig vil mellemrummmene mellem formerne ses tydeliger, når den brune overfladebehandling træder i karakter...

Ingen kommentarer: