fredag den 10. juli 2009

En poetisk oplevelse ved Stavnshoved....


....på en aftentur til stranden ved Stavnshoved nær ved Bønnerup på Djursland fandt vi et smukt scenarie ved pynten....

...hvem der havde lavet det ved jeg ikke men det var smukt udført med fin æstetisk sans for udsyn over havet og hen langs stranden....og flere steder var der med omhu fundet sten, der i form passede til den store underliggende sten.....

..i det hele taget var alle de sten, der fandtes i området, meget forskellige og havde mange smukke farver, overfladeteksturer, former og var i mange størrelser....

...der var meget stille i området og vi mødte ikke nogen, mens vi var der....

den sort-hvide sten puffede Birka dog ned af ren nysgerrighed, men vi placerede den igen ovenpå den grålige runde sten.....
Om intentionen var at lave et kunstværk eller det bare var ren leg med sten...om der var flere om at lave det eller en enkelt person havde lavet det alene ved jeg ikke....men smukke omgivelser at drikke sin kaffe i og nyde lyset over havet....

7 kommentarer:

Allan sagde ...

Hvor jeg dog elsker det når jeg engang imellem finder sådan noget.

Forbigående kunst, kunne man måske kalde det. Dels fordi man går forbi - og dels på grund af den midlertidige natur.

Jeg synes dine billeder viser at nogle mennesker har leget med de forhåndenværende ting på en dejlig måde. Af alle skabninger er det kun mennesker der finder på den slags.

KirstenK sagde ...

Jeg giver Allan ret, det er også ligemeget om det er opstået som leg eller nogen har "gjort det med vilje" men smukt, smukt er det, måske nok også fordi der er et strejf af forgængelighed over det...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Allan !

jeg tror du har ret...det er sådan noget mennesker finder på....jeg er også bare vild med sådan nogle oplevelser....og det midlertidige ved det er netop et billede på naturen og naturens gang...og det er også et træk ved landart som er smukt.....tak for dit besøg...altid en glæde...

hej Kirsten !

ja det ligemeget....som en der ankommer kommer man bare til at tænke på, hvem der har lavet det og hvad de ville med det.....men egentlig er det lige meget...selvfølgelig....og det med forgængeligheden er nemlig smukt og poetisk....som duggen i et spindelvæv eller lignende...

Esther sagde ...

Sikke en sjov ide og hvor ser det kønt ud :o)

Sten er nu smukke :)

Berliner brosten sagde ...

Hej Anita,
jeg har desværre ikke fået kommenteret så meget her på det sidste, men jeg nyder dine indlæg - især dem om naturoplevelserne og egentlig er det jo rigtige udflugtstips du kommer med. De her sten er ret så flotte og en spændende ide...gad vide om de er der endnu?
I hvert fald nogle skønne aftenture i er på (er kun lidt misundelig ;-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Esther !

tak for besøget...ja sten er ret kønne og findes egentlig i ret mange forskellige udgaver....jeg har altid elsket at kigge i bøger med forskellige stenarter og den slags....og finde sten, hvor jeg kommer hen...havde engang en ret stor samling i vindueskarmen, men de skal jo også støves af....så sidste år i sommerferien ryddede jeg en del op i forbindelse med at vi fik renoveret nogle af vores rum i huset.....og der røg en hel del ud....og der ryger jo nye ind igen....men de er sjove at kigge på...jeg bruger dem også som vægte til terassebordet, og lægger dem på duge og ting som jeg arbejder med, der er næsten altid en lille smule vind, hvis man laver noget udenfor og bruger noget der ikke vejer så meget...så får det bare lige en sten...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Gitte !

ja der går nok ferie i det...men det skal der også være plads til....glæder mig over at du nyder mine naturindlæg...overvejer at tage ud og sove lidt i vores nye lavvu-telt forskellige steder og hunden kan jo sagtens være der også.....og der er mange natur-teltpladser rundt omkring og det kunne være spændende at sove sådanne steder...nogle findes med vand og toilet og andre uden...vi kan tjekke det på nettet.....
tak for dit besøg....ofte går jeg også i perioder mere ind og læser blogs end laver kommentar....så jeg kender det godt....