fredag den 24. juli 2009

Græsset gror...meeen........


Idag har der været temmeligt meget regn og på et tidspunkt var jeg ude at cykle og blev pladdervåd på mit regntøj på 1 min......men græsset var glad og græsfrøene i haven er begyndt at have fat og er vokset op til fine og tynde græsstrå...

...men haven er stadig delvist plettet af bare pletter med tynde grønne græsstrå dog....

..her ses min forhave i regnvejret.....her kan man se at græsplænen i forhaven har været brugt til at køre ind og vende bilen......nogle har også holdt med bil på græsplænen.......det har været håndværkere, postbude og andre i bil, der ikke lige har kunnet se, hvor de skulle vende bilen.....på et tidspunkt skal vi også have plantet et eller andet, så det undgåes...men det går nok....

I indkørselen kan man se, hvor vi selv har kørt og lavet dybe huller mellem fliserne......
her en udsigt ind over byen fra det nyeste arbejdsrum......
Lige udenfor vinduerne her står et stort birketræ og hele eftermiddagen sad der en fugl og skreg dybt og hæst og det lød umiddelbart som en krage, men jeg kunne høre at det var det ikke......og da orla kom hjem fortalte han at han også havde hørt den tidligere og tænkt på at det kunne være en ravn.......så jeg tjekkede lige ravnens stemme på Dof ( Dansk Ornitologisk Forenings hjemmeside) og der var det helt klart...en sjov og dyb og hæs skrigen...gad vide om den sad der i ly for regnen for der har godt været meget regn idag...hele dagen....

4 kommentarer:

Jan Dresler sagde ...

Det ville da være fedt, hvis I får en Ravn som Standfugl i området. Har I noget (stor) skov i nærheden ? Det er jo deres foretrukne område til revir.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Jan !

Ja vi har ravn som standfugl i nærheden...i Fladbro skov som ligger 1 km. herfra...måske er det en unge derfra ?

Conny sagde ...

Det ser godt nok ud til, i har fået meget regn,men det har det nysået græs vel også brug for.Jeg var oppe ved sommerhuset for ,at vande mine krukker og det var også tiltrænkt, for der var næsten ikke kommet regn der oppe.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Conny !

ja regnen er ikke altid fordelt helt retfærdigt....men med nysået græs har jeg været rigitg glad for al den regn, der har været i den seneste tid her hos os....men også glad for at der ikke var et voldsomt skybrud som der har været andre steder i europa.....men en del af regnen kunne nu godt have smuttet op i dit sommerhus og ned i dine krukker......