mandag den 20. juli 2009

min ven i ferien....en minigrab...


foran mit drivhus står en halvstor minigrab.....den har gravet et stort stykke gennem min vilde del af haven og ind i et stykke af haven, hvor der er højbede, som næsten er skjult af højt græs o.lign....en del af højbedene er der kørt midt igennem og nogle af mine røde stikkelsbærbuske og røde ribs er røget sig en tur og et bed med jordbær....men det går nok...der er stadig en del bærbuske tilbage og jeg fandt en enkelt busk med røde stikkelsbær, der lige var klar til plukning...men voldsomt ser det ud...men det skal nok blive godt igen....min græstrimmer er lige blevet repareret og skal bruges til at få alt det høje ukrudt og græs væk og bedene frem igen...når vejret lige er blevet bedre og det ikke er så vådt over det hele....

her ses den vilde del af haven, der ligger udenfor indhegning og her er der lagt drænrør ned...

her et view ind gennem den del af haven, hvor der er bede, som slet ikke ses på billedet....indhegningen er lagt ned og skal repareres bagefter...her går Birka og snuser rundt på alt det jord, som er vendt omkring og alt muligt dukker op....en hel flise med et fint blåt mønster...en masse glasskår, som jeg går og samler op for at Birka ikke skal skære sig, når hun går og undersøger...gamle rustne tingester....skår fra porcelæn.....
Efter ferien kommer der gang i arbejdet igen for der mangler at blive lavet lidt terrænforhøjning i det her område......
Men jeg glæder mig til at få gang i græstrimmeren og få alle højbedene frem igen......jeg har her i foråret nødtørtigt ordnet nogle bede med små sjove planter, som jeg har fået foræret for at de ikke skulle gå til i ukrudt....en del bede har bare bærbuske og klarer sig nok...nogle steder er der æbletræer og det var tæt på at mingrabben tog nogle af dem, men de klarede sig....men jordbærrene røg sig altså en tur....og et bed med krydderurter.....

3 kommentarer:

Conny sagde ...

Du kommer vist ikke til, at mangle arbejde efter ferien,det er da godt nok meget der er bleven ødelagt, ved at grave rør ned.Det må også være stor grund du har.
Kan du have en god dag.

Per sagde ...

Pust støn ;-) Der er vist noget arbejde at komme igang med...
Rigtig god fornøjelse !

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Conny !

nej der er nok at lave, når man har en stor grund og gerne vil have have og gerne vil så meget....men ind imellem så er der noget, der lige får en pause for så at blive taget op igen...og det er grøntsagshaven/bærbuskhaven....

Hej Per !

tak skal du have Per....ja jeg tror godt jeg kan få tiden til at gå bare i selve haven....men heldigvis bestemmer vi jo selv, hvor meget, der lige skal ligge brak og så kan man jo passe det ind efter, hvilke interesser, der fylder.....heldigvis hører jeg ikke til dem, der helst skal have alt til at være helt perfekt og hvor hvert et græsstrå skal vende rigtigt, for så fik ejg nok at gøre....lysten skal også drive værket og heldigvis så kan jeg rigtig godt lide havearbejdet....nu bor vi heldigvis også et sted, hvor der er langt til nærmeste nab, så om vi klipper hæk eller luger mælkebøtter er der ingen der tager sig af udover os selv...og sådan er det jo ikke altid i villahaver har jeg hørt....