tirsdag den 4. august 2009

Jeg tror det her er et æg fra en solsort...


Jeg fandt ægget her på jorden....vi har fået fjernet en brønd og derfor blev der gravet med minigrabben igen og bagefter fandt jeg ægget her......det kunne godt ligne et æg fra en solsortrede.....efter min research tidligere mht. små men hvide æg i en rede, så stødte jeg på billeder på nettet af solsortens æg, der er blå...så derfor mit gæt på at ægget her er fra en solsort, men jeg er selvfølgelig ikke sikker......jeg ved ikke hvor mange fugle, der laver blålige æg......

3 kommentarer:

Per sagde ...

Det vil også være mit gæt ;-)

Allan sagde ...

Jeg er faktisk sikker på at der er lige hvad det er

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

jamen tusind tak Per og Allan !

ja det er jo lidt svært det der med fugleæg og reder og sikkert fordi man ikke må indsamle fugleæg, hvilket er fuldt forståeligt, så er der ikke meget information på nettet om emnet...det jeg mest støder på er gamle plancher af mange dorskellige fugleæg og når man så klikker for at forstørre billedet, så er det alligevel ikke muligt at læse, hvilken fugle det er....jeg har engang lånt en lille bog med en masse akvareltegninger i af en dansk fyr, der har lavet den for at fortælle om fugel i naturen....og jeg har haft lånt den flere gange på biblioteket, men aldrig lige fået taget den farvekopi af de to sider med tegninger af fugleæg...men bogen er rigtig god men også begrænset mht. hvor mange fugleæg, den viser....men jeg tror jeg skulle prøve om jeg kan finde den igen....husker at fugelæg.akvarellerne var i naturlig størrelse....muligvis har jeg selv tidligere nævnt den i et indlæg, så det kan være jeg kan finde titlen, måske.....