lørdag den 7. november 2009

fra Hanklit på Mors...


her ses en del af Hanklit...hvor der hvert år eroderes en del af klinten bort via havets indhug...

...der er en meget smuk opbygning af klinten i mange lag som giver et spændende mønster og smukke farver.....
her ses hvordan havet har gravet et hul ind i klinten....så man nærmest skulle tro der var en hule ind...

...her kan man se hvordan klinten er rundet forneden.....

Her snuser Birka rundt i gruset ved Hanklit.... klinten har en højde på omkring 60 meter...og der var flere steder, hvor jeg lige måtte kigge op og tænkte...håber ikke der kommer et skred eller en flyvende cementsten....for der var ret højt...

her er vi næsten i den anden ende af klinten og her kan man se, der har været et skred....
Solen kom frem mens Birka og jeg sonderede et lidt højere liggende plateau og kiggede ned på Orla, der gik og hamrede på cementsten på stranden....
Et dejligt sted heroppe og skønt med et vue udover vandet, når man nu går så meget nede på stranden...
Der var lidt mørkt og overskyet, så jeg brugte blitz for at få lidt af klintens smukke farver med....et vue mod toppen...

8 kommentarer:

Esther sagde ...

Der er nu smukt - men det er ved at være et stykke tid siden jeg var der:

Da vi holdt Limfjordsferie i ---- 1973! *G*

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Esther !

Ja der er smukt....og tiden går....men set under en geologisk tidsregning...så er 1973 nærmest lige henne om hjørnet...lidt underligt ind imellem at gå og lede efter fossiler, der er millioner af år gamle.....og læse om geologiske tider....i den sammenhæng kan man godt føle sig som en meget mindre brik og tidslomme i de hele....så 1973...det er nærmest lige nu...

KirstenK sagde ...

Vi har også tit været ved Han-klit... og man kan ikke lade være med hele tiden at gå og se op om der nu skulle komme et skred... Som du også skriver føler man sig vældig lille både rent fysisk, men også som det lille støvfnug mennesket er i sammenhængen både geologisk og historisk...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Kirsten !

dejligt med en åndsfælle der også går ved klinter og Hanklit er netop meget høj og gysende...jeg havde det også lidt svært med hunden ind imellem og havde den ofte tæt ved mig ude ved vandkanten....og var ikke helt tryg, da jeg gik forbi de høje steder...men jeg opholdt mig der ikke så længe, bare lige nok til at tage lidt billeder....

Marina sagde ...

Det er superflot, jeg kan godt forstå at disse smukke folder inspirerer dig kunstnerisk, hvordan kan de næsten andet?

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Marina !

tak for besøget....ja de har gjort indtryk...i det hele taget er jeg blevet ret så inspireret på mange måder af besøget på Fur og nu Mors....og det er dejligt.....har du foresten ikke lavet dig et hoved på din blog +...det ser godt ud...

Kim sagde ...

Flotte billeder! Jeg har aldrig været ved Hanklit, men haft daglig udsigt til Feggeklit. Jeg får næsten helt lyst til at lege turist, når vi kommer til Danmark inden længe.

Conny sagde ...

De er rigtig flotte de billeder du har tager,det meget flotte mønster er på Hanklit.