torsdag den 12. november 2009

vegetarmad...

Lidt vegetarmad....med inspiration fra kogebogen " Athos Kuren - Munkene, maden og det gode helbred" af Stig Ekkert.....som vi fandt på biblioteket forleden.....og bare fordi der var sådan nogle lækre billeder i og nogle spændende retter med grøntsager og krydderurter.....alle de farver i kogebøger med grøntsager virker ret inspirerende....jeg spiste maden men Orla var den, som lavede den.....

Aubergine med ost....her er brugt både tomater, olie, hvidløg,peberfrugter, chili, honning, oregano, basilikum,maldonsalt, revet parmesanost.

Rød Linsesuppe...foruden røde linser, grøntsagsboullion,tomatpasta, hvidløg, chili,laurbærblade, rosmarin, løg, vineddike, spidskommen, olivenolie, oregano.
Den smagte faktisk som chili con carne, synes jeg....
Bagte kartofler med citronskal......og her er yderligere brugt peber, maldonsalt, laurbærblade, hvidløg, oregano, olivenolie.

til kartoflerne var der kølig græsk youghurt med citronskal, avocado og dild.

2 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Mums de kartofler der ser godt nok lækre ud...Der er kun lige de auberginer der, som jeg har et lidt anstrengt forhold til, helt ærligt kan jeg ikke finde ud af om jeg kan lide dem eller ej....

Conny sagde ...

Det ser rigtig lækkert ud, jeg har aldrig lavet vegetarmad.
God weekend til dig