lørdag den 5. december 2009

At længes efter karse...


Nu har jeg købt en bakke karse og jeg vil glæde mig til at klippe lidt af og lægge det på en bid brød.......måske en æggemad med tomat, mayonaise og karse og en anelse rå løg....
Jeg har i et stykke tid ledt efter karsefrø i butikkerne men det er nok ikke sæson for karsefrø før til foråret.......så faldt jeg over en stor pakke karsefrø i et skab til glas...havde helt overset pakken....så nu skal jeg have sået og se om ikke de gider spire frem.....

2 kommentarer:

Allan sagde ...

At længes efter karse!

Ja, det kender jeg godt - og den længsel kan komme på de særeste tidspunkter.
Her i januar var jeg indlagt på hospital med en mave der bare ikke fungerede. Jeg spiste ikke en krumme i præcis 24 dage - men jeg husker tydeligt første gang jeg blev sulten. Jeg vågnede op midt om natten, på stue 24, og havde lyst til en æggemad med karse. Så vidste jeg, at det nok skulle gå.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Allan ! Dejligt med dit besøg her....tænker ind imellem på hvordan det går med dig.....var det januar i år 2009 du var indlagt med maveproblemer ?.....
uanset hvornår det var, så lød det til at være et ret alvorligt tilfælde af dårligt fungerende mave...24 dage er jo næsten en hel måned uden mad..pyha Allan, det har været en hård omgang...men godt der kom gang i den igen...og æggemad med karse er ret lækker, så jeg kan godt forstå du tænkte på det....men det er rigtig det der med madlængsel, den kan komme på mærkelig tidspunkter og efter de mest underlige ting ( selvom man ikke er gravid).....igår gik min madlængsel efter flæskesteg og brune kartofler og her i weekenden har vi mere tid til madlavning, så det blev der hygget med....og karsen er nydt til netop en æggemad...og det var så godt....