tirsdag den 29. december 2009

Engområdet ved Hornbæk...


Alt det hvide som ses i bagrunden..ude i højre side og et godt stykke ind over midten...det er oversvømmede enge....Gudenåen løber bagved og kan slet ikke ses her på billedet....jeg har taget billedet i hjørnet af vores grund ca. og i det fjerne ses kraftvarmeværkets skorsten, der nærmest er et vartegn for Randers....lige i øjeblikket er her ret roligt og ikke ret mange fugle holder til her for vandet er frosset til is....men når isen er tøet så er her et leben af rigtig mange forskellige fugle og tidligere holdt en del svaner til i en våge på isen, lige før det frøs helt til....men nu er her meget stille...nogle har fundet på at stå på skøjter på det store oversvømmede ( dog skal det lige siges at det oversvømmede område er indenfor digerne..det er kun oversvømmet ved hjælp af regnvand og fordi dræningskanaler er sløjfet, men det er meningen at digerne skal gennembrydes og Gudenåen skal kunne løbe ind på engene her bagved digerne via nogel store rør, der skal lægges ind i digerne...men det sker sandsynligvis først til foråret, allertidligst) og lavvandede område, da det var hårdt frosset...se her ......artiklen er fra randers Amtsavis og scroller du ned er der en video fra området med to personer på skøjter og deres to hunde...ser hyggeligt ud...

Birka og jeg er bare ude på en lille gåtur på det tidspunkt, hvor solen går ned...

Nogle af mine birketræer som hegn mellem mit gamle stykke jord og ud mod det nye...

Den sidste sol i dag inde over Randers...set fra haven...

og inden jeg gik ind igen, var månen blevet meget tydelig ( her er der dog manipuleret ret kraftigt med farverne, så den blå er gjort meget intens)....

2 kommentarer:

per-olof.dk sagde ...

- den sidste sol ind over Randers...herfra mere en fantasiby..et sted i 'Rusland'...sommetider skal man måske slet ikke røbe hvor...bruge titler som "By i det fjerne"...måske som krus uden af hvem og hvor...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Per-Olof...jamen smukt at du ser "et sted i Rusland"....glæder mig at du kan danne billeder, selvom jeg røber, hvor det er taget....