tirsdag den 29. december 2009

Mit bedste krus...


Ja det er ikke på grund af skønheden at disse to krus er mine absolut favoritter....kønne er de just ikke, men de er meget behagelige at drikke af og ligger præcis så godt i min hånd, at udseendet må vige....her kommer skønheden indefra...i selve konstruktionen af krusene...

Faktisk så have jeg kun det ene af dem i mange år ( og jeg passer rigtig godt på det/dem nu)...men tilfældigt var jeg til et arrangement i Hadsten...ved kulturhuset "Sløjfen" og på torvet eller pladsen ved siden af var et loppemarked og jeg blev så glad, da jeg fik øje på et krus magen til det, som jeg nu var blevet så glad for ( det nyeste er det til venstre, siger jeg bare sådan lige til mig selv...for jeg kunne først se, at der var en forskel i dekorationen, da jeg kom hjem og sammenlignede de to)....
Ja det var på Ildkattens Scriptorium jeg blev inspireret til at tage billede af mine yndlingskrus....se hendes her..

8 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Jeg synes ikke ine krus er grimme,de er pæne på den lidt kitchede måde...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Kirsten...ja der er noget kitchet over dem...tak...

Esther sagde ...

Sjovt når man kan inspirere :)

Det vigtigste for mig er at kruset ligger godt i hånden - og er rummeligt.

Jeg synes nu ikke dine krus er grimme - jeg kan faktisk godt lide de brændte farver.

Sidse sagde ...

Størrelsen er VIGTIG, og de virker begge ordentlige gode. Med plads til en god spand the eller kaffe.
Mine ynglings krus, står altid i kø for at blive opvsket.

Helle Koed sagde ...

Det er jo ikke udseenedet der gør det, men de bliver jo nok moderne igen... Måske det næste år ti! ;)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

tak Helle !

så må jeg håbe de holder godt...ja man kan jo aldrig vide...de kan jo gå hen og blive retro...hvis det hedder det til den tid....men jeg slider dem nok op, så meget som jeg bruger dem...de når heller ikke at stå så læge på hylden ( eller til opvask for den sags skyld, før de bliver brugt til kaffw igen...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Sidse !

ja der skal være plads...jeg har faktisk sådan et hieraki i mine kaffekrus..og de sidste, der kommer i brug er nogle ret små nogen..faktisk nogle små tekrus uden hank, og der kan ikke være ret meget i...slet ikke når man som jeg bruger både sukker og mælk i kaffen.....så der skal nemlig være plads....og de har også rigtig mange opvaske på bagen de her to...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Esther !

tak for besøget...ja du fik mig lige i igang med at fotografere kaffekrus og jeg måtte faktisk vaske det ene op først...kunne jo ikke tage et billede, med en hel masse kafferander ned langs siden, synes jeg ikke....
tak for dine pæne ord om kopperne....