lørdag den 12. december 2009

nye montrer til fossiler...

Når man samler fossiler og sten og den slags, så hober det sig let op....og jeg har haft en del liggende i vindueskarmen, men når tingene bare ligger løst, kan det være lidt tidskrævende at støve vindueskarmen (og fossilerne) af...så Orla har lavet nogle montrer af plexiglas og bejdsede lister...herunder ses nogle af fossilerne med bogstaver...det er en del af min inddeling, som overføres til en bog, hvor jeg skriver fundsted m.m. og så kan jeg bare slå op og lade bogen huske for mig...og det kan være vigtigt at få gjort inden fossilerne bliver spredt rundt i huset og jeg ikke kan huske, hvor jeg fandt dem....


Nogle eksempler på søpindsvin, fragmenter m.m.
Her ses en af montrerne med opslået låg.....

6 kommentarer:

Allan sagde ...

Det må man lade Jer - når I gør noget, bliver det gjort ordentligt!

Jan Dresler sagde ...

Helt enig med Allan. Rigtig god ide, det der.

Han er sørme fiks på fingrene, ham Orla.

Måske bør I tage tanken op og lave et sofa-bord i samme stil ? Altså glas-plade med fossilerne under ? Er sikker på at det vil tage kegler.

KirstenK sagde ...

Hold da op, hvor gennemført det der... Godt nok en fin ide!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Allan !
jamen Tusind tak....( men du kan ikke se alle vores ufuldendte projekter og mangler, men de er der også).....jeg er også rigtig glad for disse små montrer....generelt er jeg ret vild med montrer og nyder at se forskellige typer på museumsbesøg.....

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Jan !

tusind tak...apropos bord-idéen så husker jeg en veninde jeg havde i skoletiden og hun havde et stort skrivebord fælles med sin søster og det var netop lavet på den måde....der var en stor glasplade inde i midten af bordet og så vidt jeg hsuekr så havde de sand med strandskaller deri.....jeg var faktisk ret fascineret af det skrivebord, husker jeg.....har dog ikke planer i den retning, men det kunne se smukt og interessant ud, absolut.....

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Tak Kirsten....altid rart at få respons på idéer og jeg siger tak...