torsdag den 4. februar 2010

Lidt fotosjov...


Jeg gik lige udenfor huset med mit spejlreflekskamera sat på stativ og kameraets selvudløser sat til...jeg brugte et 14-42 mm. optik og satte den til 14 mm. udsnit, så hele huset kunne komme med.....det er ikke noget jeg gør normalt sådan at bruge stativ og selvudløser men jeg kunne godt finde på at tage et billede ved aftentide...men her har jeg brugt en blænde 8 og jeg tror tiden blev 10 sek......på det øverste billede har jeg lige sminket det lidt i billedbehandlingsprogrammet "Photoscape" der frit kan downloades fra nettet ( et godt tip jeg fik fra Kinatur.dk )...

ellers så originalbilledet sådan her ud.....det er ikke helt præcis det samme billede, men det er taget på samme måde et par sekunder senere....det eneste jeg opdagede det på ( udover jeg havde to billeder på harddisken) var at se på hvordan min hund Birka sidder med hovedet på inde bag døren...og det er ikke fordi hun sidder og venter på at komme ud og jeg slet ikke har tid til hende fordi jeg kun tænker på at fotografere ...nej...vi har lige gået en dejlig aftentur langs vejen og hun har rullet sig og hoppet rundt i sneen....så selvom vi er nogen, der er trætte af sneen og længes efter forår, sågar sommer, så tror jeg mange hunde er vildt tilfredse med snevejret...kan det ikke passe ?

4 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Jo, det kan da godt være hundene er glade for sneen, for min part er det nu så som så med glæden...nu synes jeg godt snart jeg vil af med noget af det sne...

Kim sagde ...

Et fint lille billede, som viser nogle af de mange ting programmet kan. Et ganske godt eksempel på at der findes rigtig mange gratis programmer, så det ikke altid er nødvendigt at betale for et dyrt program.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Kirsten !

ja nu er det snart nok...koldt og hvidt er det bare hele tiden...ingen forandring, men håber snart på andet vejr...enig i det..

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

tak Kim...jeg er blevet helt glad for det og bruger vist mest det....så tak igen....og det glæder mig at kunne give dine gode idéer videre til andre