fredag den 5. februar 2010

nyt objektiv...dejligt...

I dag har jeg fået et nyt objektiv til mit spejlrefleks kamera Olympus E-520....jeg har fået et 35 mm. makro som jeg tror jeg bliver rigtig glad for....og jeg nåede lige at prøve det lidt af i dagslys, da jeg kom hjem fra arbejde.....jeg prøvede at tage et billede af et insekt i moler og sammenligne det med en tidligere fotooptagelse af samme insekt ved hjælp af mit lille olympus mju 740 indstillet på supermakro ( symbolet er en blomst)....
og her synes jeg 35 mm. makroen vinder i skarphed....selvom jeg finder mjuén ret god til det....

se de to billeder her

klik for at se objektivet her

6 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Tillykke med dit nye objektiv, du er jo en hel øhh "fotonørd" Håber du får taget rigtig mange billeder af insekter...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Kirsten !

nørd, nørd...kært barn har mange navne...men en ære at blive kaldt nørd....jeg må igang med insekterne , når de kommer frem af deres snedække eller hvor pokker de gemmer sig....så dog en bille, der kravlede ind under et skab i mit hus, men fik ondt af den og lod den kravle...

Berliner brosten sagde ...

Tillykke også herfra! Det lyder skønt og jeg glæder mig til at se flere billeder!
Jeg skal helt sikkert også have fat i et makro-objektiv, makrofotografi er SÅ fascinerende!
Men det skidt er jo bare megadyrt! Puha, en slem hobby jeg har fået gang i der, men pyt, det er jo så spændende. Først på ønskeseddelen står der dog et ordenligt tele. Vil gerne have et 70-300 til dyrefotografi. Men nu skal jeg lige spare lidt først ;-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Gitte !
ja uha det kan være svært dyrt med sådanne ønsker om nye objektiver.....men til makro kan jeg ihvertfald anbefale en decideret makro-optik efter at hve prøvet mangt ogmeget for at komme tæt på...helt klart...
Men en tele og en 70-300 mm. til dyrefotografi ville sørme heller ikke være af vejen for mig ( så jeg må vist også hellere spare lidt sammen)...du tager nogel meget gode dyrebilleder..har lige siddet og kigget på dine billeder fra Zoo og billedet af de tre aber grinede jeg af og nok fordi jeg så dem som tre, der var igagn med et eller andet bede ritual og sad der i samlet flok...helt andægtigt med foldede hænderne...sådan syntes jeg lige det så ud...men dit billede af den store abe er også aldeles bedårende...

Anonym sagde ...

Er næsten kun lidt misundelig på sådant et makro objektiv ;-) Kommer tid - kommer råd. Glæder mig til at se mange flere makro-billeder :)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej per !

Ja jeg er også lidt vild med det allerede og ser rigtig mange muligheder i det.....makro er nyt for mig så jeg bruger en del tid på at læse om det og prøve og forstå pricippet..og tænke på de måder andre tager billeder tæt på...uden at have makro objektiv...for det lader til at der er flere muligheder for at tage billeder tæt på...og jeg skal stadig have tjek på at få mit mikroskop og kamera til at skabe billeder af det som ligger under mikroskopet i en ordentlig kvalitet, men det driller mig stadig, men jeg arbejder på det....for hvad er tæt på...det kunne være interessant også at kunne tage billeder af insekter, hvor man kan se detaljerne mere klart....så der er nye ting at forstå....men spændende...