torsdag den 15. april 2010

Havearbejde er der nok af...


Birka kigger lige ind i drivhuset...i baggrunden ses oversvømmede enge...og på det oversvømmede vandområde er der nu masser af ænder og andre fugle...og jeg glæder mig til at kigge fugle her hele foråret og sommeren....og når jeg nu bor så tæt på...så kan jeg mærke at jeg meget gerne ville have mig en god teleskopkikkert....men den koster...men den indgår i mine ønsker lige for tiden....og her onsdag aften var jeg en tur helt nede ved Gudenåen og kigge fugle...dog ikke området nedenfor hvor jeg bor, men ind mod Randers på den modsatte side af motorvejsbroen....her er der observeret en sjældent set fugl...en blåhals...og den ville vi ned og kigge efter....vi så den ikke men hørte rørdrum, og så rørhøgen flyvende over rørskoven...et smukt syn...en virkelig flot fugl....

her ses mine plantede dahlia-knolde ( georgine-knolde) i potter....første gang jeg planter dem lige fra knold så jeg har ikke plantet dem med den lille stængelstump ovenfor jorden...af ren og skær uvidenhed...men da jeg googlede lidt om dahlia samt så Baduts indlæg om dahliaer så fandt jeg ud af, at stilkene skal stikke ovenud jorden.....men det gør de altså ikke her...så jeg gik ned og tog jord af alle krukkerne....

er der godt vejr er der rigtig varmt inde i drivhuset...over 50 grader....så jeg går derned om morgenen og åbner for døren og lukker døren om aftenen....er der lidt blæsende udenfor er det skønt at gå derinde i varmen og fjerne ukrudt i t-shirt.....og stadig svede...så jeg må ud ind imellem for at blive kølet lidt ned....
her har Orla sat hegnspæle af træsorten rød-el...den gror vildt hernede i engen og er meget holdbar til hegn siges det...så det prøver vi...jeg læste et sted at den i gammel tid var blevet brugt som vandledning....fordi den holder sig supergodt, når den er våd....og hvis det hænger sådan sammen og virker...så er alt jo godt...
Vi har købt et pælebor og behøver så kun at putte lidt sten i hullet og lidt jord tilbage og så stampe det godt ned....vi hverken graver eller støber....så det går rimeligt hurtigt med at sætte hegn op....

Ingen kommentarer: