torsdag den 22. april 2010

To feriedage i vente...


Skønt lige at have to feriedage for sig selv...uden planer for ret meget andet end samvær med hunden, haveliv, dog rengøring og oprydning i huset og hvad der ellers byder sig....foruden god tid til at lave mad og bare tænke over tilværelsen og livet i al almindelighed....startede dagen med ost, banan og en grøn pistaciekage med chokoladestykker i og et glas mælk og hørte radio med lidt nyheder.....hvilket var lige ved at få mig til at græde...og det var de evindelige stramninger af udlændingeloven.....og de udtryk, der bliver brugt i den forbindelse....udlændinge, der modarbejder samfundet, blev der sagt om de flygtninge/asylansøgere, som ikke bare lige kan skaffe sig fuldtidsarbejde, skulle få brug for små sociale ydelser o.andet....så skal de ikke gøre sig forhåbninger om hurtig opholdstilladelse...regeringen ønsker at belønne de som er så heldige at kunne skaffe sig det eftertragtede 37 timers job i en længere periode, men det kommer derved til at virke ind på de som har brug for sociale ydelser, men som i håbet om hurtig opholdstilladelse ret sandsynligt vil undgå at søge om og modtage hjælp som de egentlig har stærkt behov for....hele ordvalget i den forbindelse bryder jeg mig ikke om....
Der var engang vi var stolte over at være et land, der hjalp folk i nød, men det kan vist ikke siges om Danmark idag....og det er trist....
....heldigvis så kender jeg folk, der har hjerte og ønsker at behandle flygtninge og andre med problemer på anstændig vis....og det luner i en socialt set "kold" tid.......

læs mere her bl.a.



Men chiliplanterne har fået vand og blevet plejet og har det fint...spirerne er kommet op og de bliver passet på til de skal videre i deres liv...til drivhuset, hvor de skal vokse og sætte skønne og stærke chilier...det er dog tomatplanterne der er kommet op, bliver jeg lige opmærksom på her senere end jeg skrev...her er nemlig både tomatplanter og chili.....

karse er nemt at få frem, når bare lyset har magt....for mit eksperiment i december gik knapt så godt...men nu skal det nydes på en æggemad...

4 kommentarer:

Sidse sagde ...

Det er beskæmmende at være dansker i øjeblikket. Jeg forstår ikke det menneskesyn, der ligger bag denne differentiering. Det er rædselsfuldt.

KirstenK sagde ...

Faktisk er jeg ikke særlig stolt af at være dansker, selv om jeg på ingen måde deler regeringens udspil i den retniing. Fy føj hvor skulle viegentlig skamme os...I virkeligheden kunne de der kommer udefra tilføre vores samfund vigtige elementer både af kulturelle og sociale aspekter, hvilket vi så helt udelader at tage i betragtning... I stedet gør vi det modsatte og nærmest skammer dem ud...for sllet ikke at tale om at vi ikke vil have at der kommer nogen ind... Øh, fik jeg sagt, at en ny regering er på sin plads snart...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Sidse !

Nogen gange så læser man så meget negativt og hører så mange holdninger imod flygtninge og indvandrere at man næsten kan føle sig helt alene....men det ved jeg selvfølgelig godt ikke er rigtigt....og rart at høre at andre også synes det er beskæmmende....tak Sidse....

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Kirsten...jeg kan kun være dybt enig med dig...jeg tror vi to vil sætte vores kryds et andet sted....og du har ret...det vi gør sådan fra officiel side ved at lave alle disse ændringer og netop det her frygtelige ordvalg...det er at skamme dem ud....
Og jeg tror også ønsket fra regeringens side er at der slet ikke skal nogen ind som kunne koste samfundet penge....men så handler det jo slet ikke om at vi et et humant land, der tager imod flygtninge....så det er vi jo nok heller ikke....hvis regeringen kunne bestemme ( og DF i særdeleshed tror jeg)...
Her er det virkelig beskæmmende at høre og læse deres holdninger til andre folkeslag og flygtninge i særdeleshed...