lørdag den 19. juni 2010

Godmorgen......Capreolus capreolus...


Når jeg står op, så går jeg ofte lige ud og kigger ud af vinduet ud på engen og idag kom der lige et par små rådyr forbi....først en rå og derefter en buk...en gaffelbuk...dvs. sandsynligvis en to-årsbuk buk med en opsats, hvor hver stang har to takker/spidser...råen har ingen opsats...


råen først og bukken bagest...
her ses råen....man kan fornemme at dens pels er våd af at gå i det høje græs....

Da jeg så de kom så skulle jeg hurtigt vælge objektiv til kameraet og valgte et 40-150 mm....men jeg kunne sagtens have taget mit 14-42 mm. det ville have givet mig mere lys, hurtigere lukker og et bedre skarphedsområde...

2 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Et dejligt morgensyn...dejlige billeder du har taget af de smukke dyr!

Conny sagde ...

Det er bare nogle smukke billeder,
af de skønne dyr.