søndag den 5. september 2010

færdige papirskåle og en stadig på vej...


De to papirskåle her er færdige og vejret idag var fint til et billede....

denne store skål...eller måske mere et kar....har fået en kant foroven og her kan ses hvordan jeg har arbejdet med det...den mangler stadig at få nogle ekstra lag papir for at være helt holdbar.....mine tanker med den er at den skal være i "familie" med de to høje men mindre skåle ovenfor....så jeg prøver at holde mig i det sorte og hvidlige look for disse skåle....

jeg er først begyndt på den øverste kant efter hele skålen var knas-tør....så kan selve skålen fungere som en form for støtte for kanten....men tungen skal alligevel holdes lige i munden...for våd papir er ikke sådan at styre....men jeg lægger stykker under i skålens "nakke" for at støtte mens jeg arbejder..... det øverste billede af dennne her store skål viser kanten færdig, stort set...måske lidt småjusteringer....men den færsige kant blev først lavet dagen efter, da den første del af kanten var tør...så sådan kan man arbejde med våd papir på en lidt mere fri måde, uden at bruge en form til det hele...

solen hjælper til og viser, hvor skålen er for tynd og mangler flere lag...ellers kan det faktisk godt være svært, når skålen er så stor...man kan sagtens glemme nogle steder, der så bliver ret meget tyndere end andre steder....og ikke så holdbar....

her er jeg lige gået i gang med kanten på skålen...og jeg var faktisk lidt usikker på, om det kunne lade sig gøre eller om kanten ville falde ud til siden, når papiret var vådt...men det kan sagtens gøres på den måde...

2 kommentarer:

Lotte Klemens Thomhave sagde ...

Hej anita,
Hvordan bærer du dig ad? Jeg synes de to aflange salt og peber skåle er fantastisk flotte...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Lotte....
Tak for dit besøg her...ja det er såmænd bare at prøve sig frem og bruge sin erfaring...og tak for dine pæne ord...dejligt....