fredag den 10. september 2010

Så blomstrer den sidst udsprungne georgine...


Jeg var ved at være bange for at den ikke nåede at komme i blomst...for der var en nat med frost...
men jeg fandt noget fiberdug frem og dækkede alle georginerne af....og der kom frost så det var godt jeg gjorde det...den store røde georgine her var lige ved at folde sig ud. så jeg turde ikke satse på, at de klarede den uden hjælp....nu er temperaturerne heldigvis gode igen...men fiberdugen har jeg stadig hængende i fald...
sjovt nok har det været snegle, der har været problemet tidligere, men lige præcist denne her havde besøg af en lille grøn larve midt i centrum af blomsterhovedet....man kan sagtens se, hvor den har ædt noget af alle spidserne på de blade, der skal folde sig ud...og næsten alle blomsterbladene har ligesom fået spist det yderste af bladene.....jeg har dog ikke set den lille grønne larve i andet i haven...så måske er det en enlig "svale"....

Ingen kommentarer: