onsdag den 6. oktober 2010




















Jeg har taget en fotokopi af et mønster fra en sten jeg har fundet....faktisk er det et fossil....af en glassvamp....det er ikke fordi jeg har fundet så meget om glassvampe på nettet men her står en lille smule i afsnittet om havsvampe i fjerde afsnit. Men kyndige personer har identificeret den for mig.

Men jeg har tænkt mig at bruge mønsteret fra den som inspiration til et mønster på en ny papirskål i nærmeste fremtid....selve stenen med fossilet ses oppe på kopien til højre....

11 kommentarer:

Cidinha sagde ...

Dear Anita
I've enjoyed your visit! Too bad it's so far away, but could give it .. this would be a great pleasure!

What a beautiful inspiration, I await your new paper cup!

hugs
Cidinha

KirstenK sagde ...

Hvor er det en god ide at bruge en kopi af "noget" som udgangspunkt på en skål...

Conny sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Conny sagde ...

Det vil da være en god ide, at bruge mønsteret på en skål.Jeg har aldrig hørt glassvamp.

Sidse sagde ...

Kan se ude til højre, at du udstiller på Frederikshavn Kunstmuseum. Der er jo ikke længe til. Har du alt færdigt?.. Måske kan jeg kombinerer en tur til Aalborg med Frederikshavn.. (c:

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hi Cidinha....tahnks very much for your visit...I am working on it...hope to show it as soon as it is finished...

hugs from me too...Anita

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hi Kirsten....ja man kan jo blive inspireret mange steder fra....ofte handler det om man så kan få det "omformuleret" til det man skal bruge det til....for det er lidt kedeligt, bare sådan at nærmest kopiere sit forlæg....men ofte sætter det bare tanker igang og det er rimeligt nemt at bruge det...men nogen gange kan man være så inspireret af det bestemte forlæg at det kan være svært at bevæge sig væk fra det....nogen gange så er det alligevel ikke så brugbart, men kan ligge i gemmerne og dukke op og være brugbart senere...så jeg har også en slags ksitsebog...en hvor jeg skriver idéer ned, tegner idéer, og sætter løse ark ind med idéer, som lige skla gemmes...noget bliver selvfølgelig også smidt væk....jeg synes det er sjvot at kigge i gamle skitsebøger...særligt at se de idéer som er helt hen i vejret...så kan man godt grine lidt af sig selv....i perioder får jeg mange idéer, som kommer i skitsebogen, men mange bliver ikke brugt til noget...jeg tror ofte de er ligsom en del af skitsearbejder og det at arbejde med idéerne...en del af det men meget bruges ikke...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Conny !

tak skal du have...ja glassvamp havde jeg heller ikke hørt om før...og troede heller ikke det var et fossil. men bare et mønster i flinten på stenen...men man bliver klogere...og jeg havde elsemplaret med i min stenklub og ingen tvivl om at det var en glassvamp...jeg så en anden samling af fossiler og der var en glassvamp...og det var tydeligt at den var ret lig med min sten...fossilsamling eller bare samling af sten, kan give overraskende fund....og så bliver man ofte klogere...og det er ret sjovt og lærerigt....

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Sidse....ja jeg udstiller på Fredrikshavn kunstmuseum...sammen med tre andre kunstnere...og den ene er Orla Jørgensen, som jeg bor sammen med...så det er jo dejligt at udstille sammen....men de to andre kunstnere laver nogle spændende ting, som jeg glæder mig til at se....så der bliver forskelligt at kigge på.....
og mht. om jeg hat alt færdig....stort set...og jeg glæder mig til det...og det kunne da være rigitg hyggeligt og skønt om du så udstillingen og du skal selvfølgelig være hjrtelig velkommen til ferniseringen Sidse...som er den 27 nov. ...ved dog ikke lige tidspunktet endnu....
så skulle du kunne kombinere tur til Ålborg med en tur til fredrikshavn...vil jeg da være meget beæret...så du er meget velkommen...

Madame sagde ...

Det er smukt at se det grafiks mønster efter fossilen - dejlig idé at du lader det indgå i en papirskål.

I det hele taget synes jeg, at naturen giver så meget inspiration til farver og former.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Madame...tak skal du have for en dejlig fredagskommentar...ja naturen er virkelig en kilde til meget inspiration...men naturen er jo næsten også det hele....næsten...
lige nu regner det her i Randers og jeg sidder inde med kaffe og kigger blogs....og nyder fredagen.....jeg har lige puttet frø i glas...frø som skal bruges til næste års afgrøder.....et dejligt hyggeligt arbejde....og her er det mest grøntsags-og krydderurtefrø, jeg gemmer....men piller stadig rundt i mine dahlia/georgineblomsterhoveder for at finde ud af, hvad der er frøene...ikke helt så nemt...
Håber du nyder din fredag....kunne jeg helt bestemt forestille mig, du gør....

de venligste fredagshilsener fra Anita... :O)