tirsdag den 26. oktober 2010

Papirskål i stor størrelse...


















Så blev jeg færdig med den store papirskål som jeg har arbejdet på et stykke tid nu....størrelsen er 71 cm. i diameter og højden på den er 58 cm. så den hører til de store af de papirskåle jeg laver og den største, jeg har lavet indtil videre...og da jeg kun lige kan få den gennem mine døre, så bliver de nok ikke meget større....men det er spændende at arbejde i stor format, selvom alt tager længere tid, også ændringer.......billederne viser den fra to sider......

11 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Orv hvor er den blevet flot...egentlig troede jeg ikke den var så stor...alene størrelsen er beundringsværdig...

Madame sagde ...

Hvor er den skøn, Anita - dejlige farver og former! Så enkel og så utrolig elegant.

Jan Dresler sagde ...

Ja - den er sgu' flot - både formen og farven. Formen minder om gamle stenalderting jeg har set og farven minder om stentøjsglasur....synes jeg. Fantastisk flot.

Og så et spøjst spørgsmål: Hvad vejer sådan en egentlig ?

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Kirsten...ja den er ret stor....men ikke sværere at lave, det tager bare længere tid...

Hej Madame...mange tusind tak for dine skønne ord....de varmer min dag....

Hej jan ! Rigtig mange tak...jeg kan godt lide dit "sgu" og de pæne ord...glæder mig at formen minder dig om gamle stenalderting...det er dejlig kompliment at få....faktisk så er jeg ret vild med sådan nogle gamle kar fra gammel tid....har bla. a været på museum i Års, tror jeg det var....og så et stort sølvkar af Gundestrupkarret...(en kopi, tror jeg) vist fra jernalderen....det er fundet i det område deroppe ved....der er mange motiver på karret som er meget fint og smukt udført og interessant....men store kar generelt kan virke ret overvældende bare i deres størrelse......på vores kulturhistoriske museum i Randers er der også en del lerting, skåle og kar som er interessante at studere formerne og dekorationer på.....man kan jo slet ikke lade være, når man selv interesserer sig for skåle....
Ja den vejer da noget....2,8 kg. men det er jo en let sag i den størrelse og jeg kan sagtens gå med den i en hånd.....

Cidinha sagde ...

Dear friend Anita,

Your work is very beautiful, touches me the way playing with the materials and
final result. Actually resembles a bowl of the Stone Age, with these
traits, this roughness. The interior is fabulous! I like too!

hugs
Cidinha

Cidinha sagde ...

Dear friend Anita,

Your work is very beautiful, touches me the way playing with the materials and
final result. Actually resembles a bowl of the Stone Age, with these
traits, this roughness. The interior is fabulous! I like too!

hugs
Cidinha

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

thank you Cidinha !

I am so happy reading your comment...thanks a lot....your nice words make my day ( or evening actually).....thank you so much Cidinha....

Sidse sagde ...

Smuk smuk balje. Jeg elsker ordet "Balje". Jeg kna rigtig godt li din skål. Og ja, der er noget stenalderagtigt over den.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Sidse...tak skal du have...okey at kalde den "balje"....og tak fordi du kan li`den...det er jeg glad for...ja det kan godt være den skal kaldes "stenalderbaljen".... :O) haha !
venligst anita

Conny sagde ...

Hvor er den flot jeg kan lide både farverne og mønstrne,det må være svært, at arbejde med så stor en skål.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Conny...mange tak skal du have...man skal bare sikre sig at den ikke bliver våd og klasker sammen under processen...ellers er det nogenlunde som at arbejde med en mindre....alt tager bare længere tid....og lagene skal også være lidt tykkere, men ikke meget....
Hav en god dag Conny..håber I også har haft sol i Viborgområdet idag..her har det været reigtig fint vejr...